Počítačová hra pro boj se suchem v Unity
A Computer Game to Fight Drought in the Countryside in Unity

Author
Advisor
Beran, VítězslavReferee
Milet, TomášGrade
EAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací zábavně edukativní počítačové hry. Jedná se o zjednodušený pohled na složitou problematiku klimatické změny. V dnešní době jsme obklopeni technologiemi více než kdy jindy a nabízí se myšlenka přiblížit problematiku zadržování vody v krajině laické veřejnosti. Hra je tvořena mapou, která je rozdělena na herní pole různých typů a uživatel na nich může provádět opatření, která vedou ke zvýšení zádržnosti vody. Během hry se uživatel dozví více informací o této problematice. Pro implementaci byl vybrán herní engine Unity. Modely herních objektů byly vytvořeny v programu Blender. The aim of this bachelor's thesis is a design and implementation of an entertaining and educational computer game. It is a simplified view of the complex issue of climate change. Nowadays we are surrounded by technology more than ever and the idea of bringing the issue of water retention in the landscape to the general public is proposed. The game consists of a map that is divided into game fields of different types and the user can take actions on them that lead to an increase in water retention. During the game the user learns more information about this issue. The Unity game engine was chosen for the implementation. The game object models were created in Blender.
Keywords
počítačová hra, tahová hra, edukativní hra, Unity, Blender, retence vody, uživatelské rozhraní, computer game, turn-based game, educational game, Unity, Blender, water retention, user interfaceLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) doc. Mgr. Adam Rogalewicz, Ph.D. (místopředseda) Ing. Michal Bidlo, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Dana Hliněná, Ph.D. (člen) Ing. Miloš Musil, Ph.D. (člen)Date of defence
2022-06-16Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Oponent upozorňoval na citování v technické zprávě, komise se ujistila, že všechny použité zdroje jsou v seznamu literatury a nabyla dojmu, že nedošlo k tomu, že by řešitel vydával cizí práci za vlastní. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm E. Otázky u obhajoby: Jaký je úkol hráče? Čeho má dosáhnout? Kdy může selhat? V jakém aspektu se jedná o hru? Proč jste překopíroval/přeložil/upravil velké kusy textu v kapitole 2 a vydáváte to za svůj text? Chcete se nějak vyjádřit k posudku oponenta? Kolik textu v práci jste převzal? Pro simulaci sucha jste použil existující simulační model, nebo jste navrhl nový? Máte validováno, že implementovaným způsobem by to v krajině opravdu fungovalo?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207391Source
PETRJANOŠ, D. Počítačová hra pro boj se suchem v Unity [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.Collections
- 2022 [309]