Síťová komunikace a kolaborativní sdílení dat pro strategickou hru na webové platformě
Network Communication and Collaborative Data Sharing for Strategy Game on Web Platform
Abstract
Cílem této práce je seznámit čtenáře se základními metodami kolaborativního sdílení dat, aplikačními rozhraními prohlížečů pro komunikaci přes paketovou síť a vytvořit na základě těchto informací webovou hru, která se bude snažit co nejvíce potlačit latenci sítě. The aim of this work is to acquaint readers with the basic methods of collaborative data sharing, browser application interfaces for packet network communication and create based on this information a web game that will try to suppress network latency as much as possible.
Keywords
verze HTTP protokolu, XHR, Fetch, WebSocket, EventSource, WebRTC, konfigurace kolaborativní scény, systémové hodiny, monotónní hodiny, synchronizace času, iluze nulové latence, problémy konzistence, HTTP versions, XHR, Fetch, WebSocket, EventSource, WebRTC, collaborative virtual eviroments configurations, time-of-day clocks, monotonic clock, clock synchronization, latency hiding, consistency issuesLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Vašíček, Ph.D. (místopředseda) Ing. Radek Kočí, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)Date of defence
2022-06-15Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Proč vyžaduje objekt companies přístup k délce hry, času, kontrolnímu panelu, komunikačním objektům a dalším? Byly při návrhu mechanismů hry nějak zohledněno zadání, konkrétně velká interakce mezi hráči? Prosím o komentář k obrázkům 6.1-6.8 v kontextu domněnek výše. Zkoušel jste práci srovnat s příst. založeným na WebRTC nebo na centrálním serveru? Jak interpretovat výsledky odchylek při synchronizaci času? Jaké bylo testovací prostředí? Kde byl server a klienti?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207400Source
KULÍŠEK, V. Síťová komunikace a kolaborativní sdílení dat pro strategickou hru na webové platformě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.Collections
- 2022 [309]