Využití slovně-asociačních her pro výuku jazyků
Using Word-Association Games for Language Teaching

Author
Advisor
Smrž, PavelReferee
Otrusina, LubomírGrade
EAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Táto práca sa zaoberá využitím slovne asociatívnej hry Krycie mená pri výučbe anglického jazyka. Za účelom dosiahnutia cieľa bol predovšetkým riešený problém opisu sémantickej spojitosti medzi dvojicou slov. Zvolený problém som vyriešil využitím nástroja Sketch Engine a špecializovaných slovníkov anglického jazyka. V tejto práci som vytvoril systém, ktorý zobrazí užívateľovi spojitosť nápovedy a cieleného slova na konci každej hry. Výsledky tejto práce umožňujú vzdelávanie formou hry pre všetky skupiny študentov anglického jazyka. This thesis explores the use of the word associative game Codenames in language learning, especially learning English as the second language. In order to achieve the goal, it addresses the problem of explaining semantic relations among words. The explanations take advantage of word sketches, provided by the Sketch Engine tool, and of word descriptions available in specialized English dictionaries. The implemented extension of the previously created engine for playing Codenames enables explaining the automatically suggested relations among the hint words and intended words in each game, motivating users for further exploration of the studied language.
Keywords
Krycie mená, výuka jazyka, Sketch Engine, fastText, logDice, log-dice, slovné asociácie, anglický jazyk, slovná zásoba, gamifikácia, učenie hrou, CALL, Codenames, language learning, Sketch Engine, fastText, logDice, log-dice, word associations, English, vocabulary, gamification, learning through play, CALLLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (předseda) doc. RNDr. Jitka Kreslíková, CSc. (místopředseda) Ing. Ivana Burgetová, Ph.D. (člen) Ing. Aleš Smrčka, Ph.D. (člen) Ing. Josef Strnadel, Ph.D. (člen)Date of defence
2022-06-16Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm E. Otázky u obhajoby: V práci píšete, že jste pokoušel dotrénovat modely na novějších verzích Wikipedie. Tyto modely však dávaly špatné výsledky a proto jste je nepoužil. Čím to mohlo být způsobeno? Z práce vycházíte ze systému, který vytvořil P. Jareš v rámci své BP/DP. Proč jste Váš systém se systémem P. Jareše v práci nikde neporovnal? Jak by toto porovnání dopadlo? Můžete komisi vysvětlit v čem je přínos Vašeho systému oproti systému P. Jareše? Původní systém pana Jareše fungoval také na angličtině? Na jak velké skupině uživatelů jste aplikaci testoval? Jaké schopnosti uživatelů jste sledoval?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207406Source
BABAČA, M. Využití slovně-asociačních her pro výuku jazyků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.Collections
- 2022 [309]