Generátor procedurálních textur
Procedural Texture Generator
Abstract
Textury jsou nezbytnou částí současného 2D a 3D renderováni. Běžné techniky jsou Mapování Textur a Procedurální Generování. Obě techniky mají svoje požadavky na výpočetní zdroje. Procedurální generování poskytuje vysokou kvalitu obrazovky bez použití paměti, ale je výpočetní náročné. Mapování Textur je rychlý, ale obrázky, ze kterých se skládají textury jsou náročné na paměť a mají omezené rozlišení a obtížné algoritmy, které ten problém vyřeší. Táto práce probírá techniky vytváření textur, jejich výměnu a použití. Výsledkem práce je aplikace, schopna vytvářet textury pomocí algoritmů a dovolí exportovat algoritmy pro použití v procedurálním stínování. Textures are an essential part of modern 2D and 3D rendering. The most prominent texturing techniques are Texture Mapping and Procedural Generation. Both techniques have their set of demands on computational resources. Procedural generation provides rich detail resolution without memory consumption, but also requires processing power. Texture Mapping is quick to process, but images, that the texture consists of are using a lot of space in memory and have finite resolution and sets of complications around algorithms that try to overcome that problem. This thesis discusses techniques of texture generation their interchangeability and applications. Result is an extensible application, that can produce texture maps from algorithms and can export algorithms to be used in procedural shading techniques.
Keywords
Procedurální Textury, C++, textury, stinování, GLSL, Qt, simulace šumů, kompilator shaderů, Procedural Textures, C++, textures, shading, GLSL, Qt, noise simulation, shader compilerLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
doc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Vašíček, Ph.D. (místopředseda) Ing. Šárka Květoňová, Ph.D. (člen) Ing. Filip Orság, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)Date of defence
2022-06-13Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Rozmýšlali ste o prepísaní Vašeho nástroja na webovú platformu a prípadne jeho online využívanie? V rovnici 4.6 uvádzate funkciu "sign". Táto nie je nikde v texte definovaná. Jedná sa o štandardnú funkciu z jazyka GLSL? Zvážil jste použití net assembly?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207409Source
DOROSHENKO, I. Generátor procedurálních textur [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.Collections
- 2022 [309]