Umělá inteligence pro strategické hry
Artificial Intelligence for Strategy Games

Author
Advisor
Matýšek, MichalReferee
Milet, TomášGrade
FAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Táto bakalárska práca sa zaoberá umelou inteligenciou pre strategické hry v reálnom čase. Pri tvorbe umelej inteligencie sa využila metóda Monte Carlo. Hra, spolu s umelou inteligenciou, bola vytvorená v hernom engine Unity. This bachelor thesis deals with artificial intelligence in real-time strategy games. The Monte Carlo method was used in the creation of artificial intelligence. The game, along with artificial intelligence, was made using the Unity game engine.
Keywords
Strategická hra v reálnom čase, Umelá inteligencia, Unity, Monte Carlo, Minmax, Lanchester, Lanchesterovo mocninové pravidlo, Real-Time strategic game, Artificial intelligence, Unity, Monte Carlo, Minmax, Lanchester, Lanchester Square LawLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (předseda) doc. Mgr. Adam Rogalewicz, Ph.D. (místopředseda) Ing. David Bařina, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Hynek, Ph.D. (člen) Ing. Lukáš Kekely, Ph.D. (člen)Date of defence
2022-06-15Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Oponent hodnotil práci stupněm 4F, protože text práce nesplňuje minimální požadavky kladené na bakalářskou práci. Student nedokázal vyvrátit výtky oponenta. Oponent má výrazné výhrady k práci s literaturou, obsahu práce i výsledné implementaci. Komise shledala nedostatky práce natolik závažné, že se práci rozhodla hodnotit jako nevyhovující. Otázky u obhajoby: Vysvětlete komisi, proč jste vykopíroval a přeložil sekci 2.7 z Wikipedie a stejně tak ostatní sekce z jiných zdrojů. V jakém ohledu se jedná o hru? Kde je cíl, úkoly, postup a podobné herní prvky a mechaniky? Proč se vaše aplikace pravidelně zasekává a vytěžuje jedno jádro procesoru na 100%? V sekci 3.1.1 se píše, že terén je členitý, s různou vegetací, budovami, telekomunikační sítí, kopci a vyvýšeninami, ukažte komisi obrázek herního pole a popište, kde se jednotlivé elementy vyskytují. Proč Vaše implementace obsahuje duplicitní kód? Můžete se vyjádřit k tomu, proč odevzdaný realizační výstup neobsahuje žádný manuál?Result of the defence
práce nebyla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207411Source
ŠČEVIK, Ľ. Umělá inteligence pro strategické hry [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.Collections
- 2022 [309]