Úprava motocyklového zážehového motoru
Modification of a motorcycle spark ignition engine
Author
Advisor
Kaplan, ZdeněkReferee
Ramík, PavelGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce pojednává o možných úpravách čtyřdobých motocyklových zážehových motorů za účelem navýšení výkonových parametrů. Dále se zabývá úpravou motoru Aprilia Leonardo 250 z 2 ventilové varianty na 4 ventilovou, simulací tohoto motoru a navrženého řešení v GT SUITE. Pozornost je také věnována pevnostní kontrole klikového mechanismu stroje. This diploma thesis is about possible modifications of four-stroke motorcycle petrol engines for increasing power. It also deals with the modification of the Aprilia Leonardo 250 engine from a 2-valve variant to a 4-valve variant, the simulation of this engine and the proposed solution in the GT SUITE. Attention is also paid to the strength control of the crank mechanism of the engine.
Keywords
Kompresní poměr, sání, výfuk, časování ventilů, taktnost, výkon, kroutící moment, měrná efektivní spotřeba, stechiometrická směs, vrtání, zdvih, hlava válce, GT SUITE, Ansys, detonační hoření, oktanové číslo, předstih zážehu, Compression ratio, intake, exhaust, valve timing, stroking, power, torque, specific efficiency consumption, stoichiometric mixture, bore, stroke, cylinder head, GT SUITE, Ansys, detonation combustion, octane number, ignition advanceLanguage
čeština (Czech)Study brunch
bez specializaceComposition of Committee
prof. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. Tomáš Heger (člen) Ing. Marek Bačovský (člen) Ing. František Zapletal, Ph.D. (člen) Ing. Jan Klimeš (člen)Date of defence
2022-06-21Process of defence
Student seznámil zkušební komisi s průběhem a výsledky své závěrečné práce. Následně zodpověděl otázky oponenta. Dále odpovídal na otázky členů komise: 1. Na str. 22 jsou uvedeny technické parametry motoru Aprilia Leonardo 250. Proč zde nejsou uvedeny nejdůležitější parametry, který mi se práce zabývá, tj. výkon a krouticí moment? Je nutno je dohledávat až ve výsledcích analýz na str. 40. Otázka byla zodpovězena. 2. Na str. 28 student hovoří o snížení momentu setrvačnosti ventilu např. vzhledem k použitým ventilovým pružinám. Je zde skutečně rozhodujícím parametrem moment setrvačnosti nebo něco jiného? Otázka byla zodpovězena. 3. Vzhledem k jakému namáhání, k jakému meznímu stavu a případně jakým způsobem by bylo potřeba hodnotit namáhání dílů klikového mechanismu (pístního čepu, ojnice, klikové hřídele)? Otázka byla zodpovězena částečně. 4. Je v dané analýze uvažována změna předstihu zážehu? Otázka byla zodpovězena částečně. 5. Vyjádřete se k hustotě zvolené sítě MKP modelu zejména v oblasti koncentrátorů napětí. Otázka byla zodpovězena částečně. 6. Popište definici zatížení v uvažovaném MKP modelu. Otázka nebyla zodpovězena.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207606Source
POULÍČEK, M. Úprava motocyklového zážehového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.Collections
- 2022 [477]