Měření jízdních manévrů prostředků hromadné přepravy osob

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract
Diplomová práce se zabývá pohodlím a bezpečností cestujících při využívání vozidel městské hromadné dopravy. Úvodní část shrnuje dosavadní realizované studie a experimenty na podobné téma. Dále rozebírá především vývoj noční dopravy v rámci MHD v Brně. Experimentální část popisuje metodiku a interpretuje výsledky experimentálního měření jízdních manévrů vozidel přístrojem XL Meter spolu se subjektivním hodnocením cestujících. Na základě výstupů z těchto činností stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní a bezpečnou jízdu. Kromě toho je kladen důraz také na porovnání průjezdů měřenými místy ve dne a v noci. V analýze učiněných zjištění jsou výsledky srovnávány s dříve provedenými experimenty.
Master’s thesis focuses on the the comfort and safety of passengers when using public transport vehicles. The introductory part summarizes previous studies and experiments on a similar topic. It also analyzes the development of night transport in public transport in Brno. The experimental part then describes the methodology and interprets the results of objective measurement of vehicle maneuvers with the XL Meter together with the subjective evaluation by passengers. Based on the outputs of these activities, it determines longitudinal and transverse acceleration limits for a comfortable and safe ride. In addition, emphasis is also placed on comparing the ride thorugh the measuring points during the day and at night. The analysis of the findings compares the results with previously performed experiments.
Description
Citation
HABR, V. Měření jízdních manévrů prostředků hromadné přepravy osob [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
bez specializace
Comittee
doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivo Drahotský, Ph.D. (místopředseda) prof. Ing. Karel Pospíšil, Ph.D., LL.M. (člen) doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D., dr. h. c. (člen) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Novotný (člen)
Date of acceptance
2022-06-21
Defence
Student státní zkušební komisi seznámil se svou diplomovou prací se zaměřením na jízdní manévry prostředků hromadné přepravy osob. Při své obhajobě student postupoval logicky a vhodně využíval grafického zpracování naměřených výsledků. Ve vymezeném čase zodpověděl i otázky položené oponentem a následně i zkušební komisí. Z jakého důvodu jsou hodnoty naměřeného zpomalení pro noční jízdy vyšší? Myslíte, že hodnota 3,6 m/s2 je již pro cestující nebezpečná? Využil by jste toto hodnotu například při zpracovávání znaleckého posudku?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO