Granular synthesis in music production
Granular Synthesis in Music Production

Author
Advisor
Černocký, JanReferee
Glembek, OndřejGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je navrhnout a vytvořit aplikaci pro granulární syntézu, využitelnou v hudbení produkci. Aplikace je implementována jako VST3 zásuvný modul s využitím frameworku JUCE a programovacího jazyka C++ a je schopná propojení s programy typu Digital Audio workstation, zkráceně DAW, což jsou programy sloužící jako centrální bod pro hudební producenty, kde mohou mimo jiné vytvářet nové zvuky, provádět mixování skladeb a vytvářet zvukové nahrávky. Tento zásuvný modul je navržen jako sampler a je schopen nahrát zvukový soubor obsahující audio data, která dále využívá pro další zpracování a následné přehrávání. Z vyhodnocení uživatelského testování vyplývá, že je tato aplikace použitelná pro hudební produkci jako nástroj pro granulární syntézu. The focus of this thesis is on designing and creating a granular synthesis application for music production. The application is implemented as a VST3 plugin with the use of JUCE framework and C++ programming language and is capable of interfacing with Digital Audio Workstations, or DAWs for short, which are programs that serve as a central point for music producers, where they can create new sounds, mix songs and create audio recordings among many other things. The plugin is designed as a sampler, able to load a sample file containing audio data and use this data for further processing and playback. Evaluation of user tests indicates, that the application can be successfully used for music production as a granular synthesis instrument.
Keywords
granulární syntéza, zrnko, obálka, hudební produkce, zpracování signálů, DAW, plugin, zásuvný modul, efekt, syntetizér, sampler, VST, JUCE, granular synthesis, grain, envelope, music production, signal processing, DAW, Digital Audio Workstation, plugin, effect, synthesizer, sampler, VST, JUCELanguage
angličtina (English)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
doc. Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA (předseda) doc. Ing. Jiří Jaroš, Ph.D. (místopředseda) Ing. František Grézl, Ph.D. (člen) Ing. Libor Polčák, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Rozman, Ph.D. (člen)Date of defence
2022-08-23Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Bylo by možné modul použít na živé vystoupení (myšleno s živým audio vstupem místo nahrávky) nebo cílem je pouze off-line použití? S kolika zvukovými kanály pracujete? Jaká je minimální latence vašeho programu?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/208272Source
PEČINKA, P. Granular synthesis in music production [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.Collections
- 2022 [309]