• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mobilní hra pro procvičení anglické slovní zásoby

Mobile Game for Practicing English Vocabulary

Thumbnail
View/Open
review_146372.html (1.447Kb)
final-thesis.pdf (14.04Mb)
Posudek-Vedouci prace-25280_v.pdf (88.77Kb)
Posudek-Oponent prace-25280_o.pdf (90.46Kb)
Author
Hubík, Antonín
Advisor
Dyk, Tomáš
Referee
Kanich, Ondřej
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat multiplatformní vzdělávací mobilní hru pro procvičování a rozšiřování anglické slovní zásoby. Hra je založena na pravidlech slovní kopané a jí podobných her se slovy a obsahuje režim online hry dvou hráčů proti sobě. Aplikace využívá platformu .NET, kde je implementována v jazycích C# a XAML. Činnost mobilního klienta závisí na vzdálených službách, které byly nasazeny s využitím vhodných cloudových služeb a integračních možností platformy Microsoft Azure. Verze mobilní aplikace pro Android byla publikována prostřednictvím Google Play v režimu přístupu pro testování a ozkoušena na uzavřené skupině uživatelů s vlastními zařízeními. Na základě zpětné vazby z testování byly navrženy možnosti dodatečných vylepšení v oblastech odstranění technických slabin a přidání nových funkcionalit.
 
The goal of this thesis was to design and implement a multi-platform educational mobile game for practicing and expanding English vocabulary. The game is based on the rules of word chain and similar word games and implemented as an online player versus player mode. The application is implemented in C# and XAML, making use of the .NET platform. The mobile client depends on remote services for its operation. These services were deployed using appropriate cloud services and integration options of the Microsoft Azure platform. An Android version of the application was published on Google Play in limited access for testing and tried on a closed group of users and their devices. Based on user feedback collected from this testing, further improvements were suggested in the areas of removing technical shortcomings and additional functionalities.
 
Keywords
Webová služba, mobilní aplikace, vzdělávací hra, angličtina, slovní zásoba, slovní kopaná, Android, C#, .NET, Xamarin, cloud, Azure, serverless, Web service, mobile application, educational game, English, vocabulary, word chain, Android, C#, .NET, Xamarin, cloud, Azure, serverless
Language
angličtina (English)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík, dr. h. c. (předseda) doc. Ing. Richard Růžička, Ph.D., MBA (místopředseda) Ing. Vladimír Bartík, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Dytrych, Ph.D. (člen) Ing. Bohuslav Křena, Ph.D. (člen)
Date of defence
2022-08-24
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: Can you further discuss approval process for App Store and possible deploy for iPhones? Can you describe the process of validation of word given by user in-game? How are the dictionaries checked and how is it possible to add new words? Would it be possible for the game to balance users with different levels of English? Could you elaborate your difficulties with testing?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/208287
Source
HUBÍK, A. Mobilní hra pro procvičení anglické slovní zásoby [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.
Collections
  • 2022 [309]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV