Návrh záchranného tlačítka pro nouzové volání v automobilech

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
F
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstract
Táto bakalárska práca sa zameriava na návrh a realizáciu prototypu zariadenia, ktorého účelom je dovybavenie vozidiel vyrobených pred rokom 2018 o systém tiesňového volania. Zariadenie bude fungovať na podobných princípoch ako služba eCall zavedená Európskou úniou. Prvá časť práce obsahuje základné zoznámenie sa s použitými technológiami a postupmi pri návrhu zariadenia. Keďže ide o zariadenie určené do automobilov toto dovybavenie uskutočňujeme zapojením zariadenia do diagnostického konektoru OBD-II (On Board Diagnostics). Z tohto dôvodu sa v teoretickej časti oboznamujeme s diagnostickým konektorom OBD-II ako aj so zbernicou CAN bus, komunikačnými protokolmi alebo spôsobom vyhodnocovania nehody. Praktická časť sa následne zaoberá návrhom zariadenia a výberom jednotlivých komponentov. Od zariadenia budeme požadovať zasielanie polohy a komunikáciu pomocou 3G siete a preto volíme moduly Global Positioning System (GPS) a Global System for Mobile Communications (GSM). Taktiež budeme vyhodnocovať nehodu pomocou akcelerometera čím vieme určiť závažnosť nehody. Posledná časť práce popisuje praktické zhotovenie a realizáciu zariadenia.
This bachelor’s thesis focuses on the design and implementation of a prototype device, which aims to retrofit vehicles manufactured before 2018 with an emergency call sys- tem. The device will operate on similar principles as the eCall service introduced by the European Union. The first part of the work contains a basic acquaintance with the used technologies and procedures in the proposed devices. Since this is a device intended for cars, we perform this retrofit by connecting the device to the OBD-II (On Board Diagnostics) diagnostic connector. For this reason, in the theoretical part we get acquainted with the diagnostic connector OBD-II as well as with the CAN bus, com- munication protocols or the method of accident evaluation. The practical part with the subsequent design of equipment and selection of individual components. We will need to send location and communication from the devices via the 3G network, which is why we choose the Global Positioning System (GPS) and Global System for Mobile Commu- nications (GSM) modules. We will also evaluate the accident using an accelerometer so that we can determine the severity of the accident. The last part of the work describes the practical construction and implemented equipment.
Description
Citation
JARABÝ, Š. Návrh záchranného tlačítka pro nouzové volání v automobilech [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
bez specializace
Comittee
prof. Mgr. Pavel Rajmic, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jiří Schimmel, Ph.D. (místopředseda) Ing. Martin Kiac (člen) Ing. Ondřej Krajsa, Ph.D. (člen) Ing. Radim Číž, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2022-09-02
Defence
Student prezentoval výsledky své práce a komise byla seznámena s posudky. Student neobhájil bakalářskou práci. Strukturování a části textu bakalářské práce vykazují v řadě případů velmi vysokou podobnost s dříve obhájenou bakalářskou prací s názvem „Chytré řešení pro nouzové volání v automobilech“, kterou v akademickém roce 2020/21 vypracoval a obhájil student Jan Haniška. Práce studenta Hanišky je psána česky, novější práce od studenta Jarabého pak slovensky. Pan Jarabý během vypracování některé texty pouze přeložil z češtiny do slovenštiny a mírně jazykově obměnil. Podle komise jde tedy o zřejmý plagiát. Bakalářská práce Jana Hanišky přitom není ani v upravené verzi textu zmíněna nebo citována, stejně tak jako se nevyskytuje v seznamu použité literatury. Co se týká praktické části, komise ji považuje za nedostatečnou, její technická úroveň nesplňuje minimální požadavky kladené na bakalářskou práci. Student tak neprokázal své odborné znalosti a schopnosti v rámci řešené problematiky. Otázka oponenta: V kap. 2.4.2 popisujete, že váš systém vyžaduje klidový proud řádově 100 mA a že bylo proto zvoleno napájení přímo ze sítě. Jaká úroveň proudového odběru by byla vhodná v případě použití v předpokládané aplikaci? Student odpověděl na otázku. V kap. 2.2 se píše o napájecím napětí plus mínus 12 V. Jak je tohoto napětí možné dosáhnout v autě a vysvětlete jakou má návaznost na napětí 8 V, které je zřejmé z fotografie zapojení na obr. 2.6. Student odpověděl na otázku. Otázky komise: Jak je řešeno napájení zařízení, jakým způsobem ? Student odpovídal na otázku. Jaký typ antény, kterou zařízení používá? Jak je ve výsledku anténa konstruována a umístěna? Student odpovídal na otázku. Jak bylo zařízení testováno, za jakých podmínek? Student odpovídal na otázku.
Result of defence
práce nebyla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO