• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2010
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2010
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aplikace dlouhodobého sledování stavebního stavu pro účely hodnocení stávajících zděných železničních obloukových mostů

Long Term Condition Monitoring in Order to Assessment of Existing Masonry Arch Railway Bridges

Thumbnail
View/Open
review_38374.html (3.089Kb)
final-thesis.pdf (2.769Mb)
thesis-1.pdf (209.4Kb)
Posudek-Vedouci prace-Stanovisko skolitele.pdf (514.6Kb)
Posudek-Oponent prace-DOHNALEKoponentni posudek.pdf (1.873Mb)
Posudek-Oponent prace-TOMEKoponentni posudek.pdf (59.09Kb)
Author
Kůrka, Jan
Advisor
Hobst, Leonard
Referee
Dohnálek, Jiří
Tomek, Jan
Grade
P
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Práce vychází z aktuálních požadavků na vytvoření standardního postupu při hodnocení stávajících zděných železničních klenutých mostů na základě dlouhodobého sledování jejich stavebního stavu. Hodnocení mostu je součástí každé prohlídky, obzvlášť když v jejím průběhu vyvstanou pochybnosti z důvodu vážných poruch, nárůstu nápravových tlaků nebo nárůstu frekvence dopravy, které mají vliv na bezpečnost konstrukce, bezpečnost dopravy nebo na trvanlivost mostu. Pokud průzkum zděných mostů nemůže zajistit dostatek dat pro aplikaci pravděpodobnostních metod, hledají se další možnosti sběru a vyhodnocování dat pro hodnocení. Významnou alternativou je hodnocení na základě dřívější uspokojivé způsobilosti dle ČSN ISO 13822, kapitola 8.
 
Thesis rises from an actual needs to make standard of practice for assessment an existing arch railway masonry bridges on the basis of condition long term monitoring. Bridge assessment is a part of any inspection, especially in case of doubts arising during inspections due to heavy defects, increase of axle load or increase of train frequency, which may influence the structural safety, traffic safety or durability of a bridge. There are possibilities for utilization of monitoring results for assessment in case of investigation data absece. An important option is assessment based on satisfactory past performance by ČSN ISO 13822, chapter 8.
 
Keywords
hodnocení, poruchy, zděné železniční klenuté mosty, dlouhodobé sledování, assessment, defects, arch masonry railway bridges, long term monitoring
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Soudní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Leonard Hobst, CSc. (předseda) JUDr. Miroslav Kledus (člen) doc. Ing. Leonora Marková, Ph.D. (člen) prof. Ing. Albert Bradáč, DrSc. (člen) Ing. Lubomír Weigel, CSc. (člen)
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/20886
Source
KŮRKA, J. Aplikace dlouhodobého sledování stavebního stavu pro účely hodnocení stávajících zděných železničních obloukových mostů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. .
Collections
  • 2010 [2]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV