• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2013
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2013
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vyhodnocení technicko-ekonomických parametrů pro rozšíření elektronického mýtného v ČR

Evaluation of Technical and Economic Parameters for the Expansion of Electronic Toll Collection in the Czech Republic

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (6.641Mb)
review_62537.html (9.861Kb)
Author
Svatoš, Ivo
Advisor
Libertín, Josef
Referee
Kudláček, Jaroslav
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Práce vyhodnocuje na základě běžně dostupných dat některé důsledky výkonového zpoplatnění dálnice D1 (dále jen D1) a dálnice D5 (dále jen D5). Zaměřuje se na zjištění potenciálních objízdných tras pomocí statistických dat celostátního sčítání dopravy (CSD). Na těchto trasách hodnotí změnu bezpečnosti provozu, která se mohla projevit změnou intenzity dopravy nákladních vozidel. Dále z hlediska dopravce hodnotí případnou ekonomickou výhodnost objíždění zpoplatněných tras. V závěru jsou uvedeny možné scénáře, jaké dopady by mělo rozšíření zpoplatněných úseků na výše zjišťované skutečnosti.
 
The work evaluated on the basis of commonly available data some of the implications of collection toll of highway D1 and D5. It focuses on identifying potential alternative routes by using statistics of national traffic census. On these routes it evaluates the changes of traffic safety, which can show the change of traffic intensity of trucks. Next part evaluates potential economic benefits of bypassing toll routes. In the end it notes possible scenarios of impacts extended toll zones to the above fact findings.
 
Keywords
nákladní vozidla, elektronický mýtný systém, výkonové zpoplatnění, zpoplatněná trasa, objízdná trasa, roční průměr dopravní intenzity, bezpečnost provozu, trucks, electronic fee collection, toll charging, chargeable route, alternative route, annual average traffic intensity, traffic safety
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Expertní inženýrství v dopravě
Composition of Committee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Kudláček (člen)
Date of defence
2013-06-11
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/22618
Source
SVATOŠ, I. Vyhodnocení technicko-ekonomických parametrů pro rozšíření elektronického mýtného v ČR [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2013.
Collections
  • 2013 [124]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV