Komplexní systém pro analýzu silničních nehod typu střet vozidla s motocyklem.
Comprehensive System for Road Accident Analysis - Collision Between Vehicle and Motorcycle
Abstract
Dizertační práce popisuje problematiku komplexního systému pro analýzu silničních nehod, konkrétně metodiku pro řešení střetu vozidla s motocyklem. Jsou zde popsány statistiky dopravních nehod motocyklů, bezpečnostní prvky motocyklů, základní typy střetových poloh mezi vozidlem a motocyklem, návrh metodiky pro řešení dopravních nehod mezi vozidly a motocykly. V práci je proveden soubor různých měření, který slouží k doplnění a zpřesnění vstupních údajů pro analýzu silničních nehod za účasti motocyklů. Práce obsahuje data získaná z měření. The thesis describes the problems of a complex system for analysis of road accidents, specifically the methodology for solving the collision between vehicle and motorcycle. There are statistics described motorcycle accidents, motorcycle safety features, the basic types of collision positions between vehicles and motorcycles, design methodology for solving with traffic accidents between vehicles and motorcycles. The work is performed a set of different measurements used to supplement and refine the input data for the analysis of road accidents involving motorcycles. The work contains data obtained from measurements.
Keywords
střet motocyklu, střet vozidla, silniční nehoda, pasivní bezpečnost, collision of motorcycle, collision of vehicle, road accidents, passive safetyLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Soudní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Albert Bradáč, DrSc. (předseda) doc. Ing. Robert Kledus, Ph.D. (místopředseda) prof. Ing. Milan Forejt, CSc. (člen) prof. Ing. Přemysl Janíček, DrSc. (člen) doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (člen) doc. Ing. Ivo Drahotský, Ph.D. (člen) Ing. František Kropáč, Ph.D. (člen) JUDr. Miroslav Kledus (člen) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen)Date of defence
2015-02-09Process of defence
Předseda komise představil doktoranda Ing. Petra Slepánka dle předloženého životopisu a jeho publikace. Student zpracoval téma dizertační práce „Komplexní systém pro analýzu silničních nehod typu střet vozidla s motocyklem“. Ve své prezentaci představil doktorand podstatné výsledky dizertační práce. Školitel doktoranda přečetl hodnocení studenta za celý průběh studia. Tři oponenti přečetli své posudky na předloženou dizertační práci. Všechny posudky měly kladné hodnocení, ale oponenti vyžadovali zodpovězení velkého množství otázek uvedených v posudcích. Doktorand nezodpověděl uspokojivě na všechny otázky obsažené v posudcích. Poté se rozproudila diskuze, přičemž Ing. Slepánek nepřesvědčil žádného z členů komise o vědeckém přínosu dizertační práce. Základním nedostatkem je absence komplexního přehledu současného stavu uvedené problematiky. Konkrétní dotazy jsou obsaženy na přiložených lístcích, které se archivují. Doktorand neobhájil svoji dizertační práci.Result of the defence
práce nebyla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/25103Source
SLEPÁNEK, P. Komplexní systém pro analýzu silničních nehod typu střet vozidla s motocyklem. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2015.Collections
- 2015 [6]