Hnací ústrojí osmiválcového leteckého motoru

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tématem této diplomové práce s názvem Hnací ústrojí osmiválcového leteckého motoru je návrh uspořádání klikového ústrojí plochého osmiválcového motoru se zadanými základními parametry. Práce se zabývá návrhem konfigurace klikového mechanismu a pořadí zážehů, návrhem vyvážení setrvačných sil a jejich momentů, koncepčním konstrukčním návrhem klikového hřídele a jeho pevnostní kontrolou. Dále se tato práce věnuje výpočtu torzních kmitů klikového mechanismu.
Configuration of the powertrain of a flat-eight engine with ordered basic parameters is the theme of this thesis which name is Powertrain design of an eight-cylinder aircraft engine. This thesis occupies with configuration design of the crank mechanism and firing order, balancing of centrifugal and reciprocating forces and their moments, conceptual design of crankshaft and its stress calculation. This thesis also puts mind to calculation of torsional vibrations.
Description
Citation
OŠMERA, P. Hnací ústrojí osmiválcového leteckého motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Dopravní a manipulační technika
Comittee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) prof. RNDr. Ing. Josef Nevrlý, CSc. (člen) doc. Ing. Ivan Mazůrek, CSc. (člen) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) Ing. Miroslav Lukeš (člen)
Date of acceptance
2008-06-10
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO