Možnosti využití vodíku v letectví
Possibilities of Using Hydrogen in Aviation
dc.contributor.advisor | Píštěk, Antonín | cs |
dc.contributor.author | Jurečka, Radek | cs |
dc.date.accessioned | 2019-06-14T11:05:11Z | |
dc.date.available | 2019-06-14T11:05:11Z | |
dc.date.created | 2013 | cs |
dc.identifier.citation | JUREČKA, R. Možnosti využití vodíku v letectví [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013. | cs |
dc.identifier.other | 69042 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11012/25368 | |
dc.description.abstract | Práce je zaměřena na možnosti využití vodíku v letectví. Seznamuje s existujícími typy palivových článků a možnostmi skladování vodíku. Hlavní část práce se věnuje koncepčnímu návrhu malého UAV s vodíkovým palivovým článkem, který má ukázat možnost zástavby vodíkového pohonu. | cs |
dc.description.abstract | The thesis is focused to hydrogen usage in the aviation. There are shown existing types of fuel cells and hydrogen storage possibilities. Main part of the thesis is conceptual design of small UAV with hydrogen fuel cell, which will show potential of hydrogen power system. | en |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství | cs |
dc.rights | Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení | cs |
dc.subject | palivový článek | cs |
dc.subject | vodík | cs |
dc.subject | PEM | cs |
dc.subject | UAV | cs |
dc.subject | fuel cell | en |
dc.subject | hydrogen | en |
dc.subject | PEM | en |
dc.subject | UAV | en |
dc.title | Možnosti využití vodíku v letectví | cs |
dc.title.alternative | Possibilities of Using Hydrogen in Aviation | en |
dc.type | Text | cs |
dcterms.dateAccepted | 2013-12-03 | cs |
dcterms.modified | 2014-09-01-13:07:09 | cs |
thesis.discipline | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
thesis.grantor | Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Letecký ústav | cs |
thesis.level | Doktorský | cs |
thesis.name | Ph.D. | cs |
sync.item.dbid | 69042 | en |
sync.item.dbtype | ZP | en |
sync.item.insts | 2020.03.31 09:25:28 | en |
sync.item.modts | 2020.03.31 06:40:26 | en |
eprints.affiliatedInstitution.faculty | Fakulta strojního inženýrství | cs |
dc.contributor.referee | Rousek, Miroslav | cs |
dc.contributor.referee | Hlinka, Jiří | cs |
dc.description.mark | P | cs |
dc.type.driver | doctoralThesis | en |
dc.type.evskp | dizertační práce | cs |
but.committee | prof. Ing. František Pochylý, CSc. (předseda) prof. Ing. Miroslav Rousek, CSc. (člen) doc. Ing. Jiří Hlinka, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jaroslav Juračka, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Zdeněk Karpíšek, CSc. (člen) doc. Ing. Josef Klement, CSc. (člen) doc. Ing. Miloslav Petrásek, CSc. (člen) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen) | cs |
but.defence | DDP je úvodem k problematice vodíkových palivových článků, jako netradičního pohonu letadel. Ukazuje směr rozvoje v tomto oboru. Autor prokázal schopnost vědecké práce. Výsledky DDP tvoří základ pro další výzkum v této problematice, jak v oblasti odborné, tak legislativní. Komise navrhuje doplnit teze dle doporučení oponenta. | cs |
but.result | práce byla úspěšně obhájena | cs |
but.program | Stroje a zařízení | cs |
but.jazyk | čeština (Czech) |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
2013 [42]