• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • français 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Ouvrir une session
Voir le document 
  •   Accueil de DSpace
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2013
  • Voir le document
  •   Accueil de DSpace
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2013
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hodnocení nápravy automobilu metodikou EUSAMA

Axle Assessment Using the EUSAMA Methodology

Thumbnail
Voir/Ouvrir
review_64090.html (7.059Ko)
final-thesis.pdf (1.340Mo)
appendix-1.zip (12.04Mo)
Auteur
Novák, Petr
Advisor
Mazůrek, Ivan
Referee
Gajdoš, Petr
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Afficher la notice complète
Résumé
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku týkající se bezdemontážní diagnostiky metodikou EUSAMA. Tato metodika hodnotí stav technického stavu tlumičů odpružení. Vzhledem k testování celého zavěšení kola, jsou výsledky zkresleny vlivem ostatních komponent vozidla. Nová lehká městská vozidla a vozidla s runflat pneumatikami způsobují selhání této metodiky. Cílem této práce je stanovit doplňkové kritérium k metodice EUSAMA, které bude možné aplikovat na stávajících zkušebních zařízeních. Problematika je řešena pomocí virtuálního modelování. Do virtuálního modelu je identifikována zadní náprava automobilu FIAT 500.
 
Bachelor thesis deals with problems about areas of a non-assembling diagnostics according to an EUSAMA methodology. Result of the methodology is a technical condition examination of dampers. However with regard to testing of whole suspension and damping vehicle system are results distorted by influence of other vehicle components. EUSAMA needed improvements because of new super light city vehicles and vehicles with runflat tires. Goal of thesis is addition criterion for the EUSAMA which can be used in current EUSAMA suspension testers. Problems are solved by a virtual simulation where is created a model of real vehicle FIAT 500.
 
Keywords
bezdemontážní diagnostika, tlumič odpružení, virtuální modelování, závěs kola, doplňkové kritérium, runflat pneumatiky, non-assembling diagnostics, shock absorber, virtual modelling, wheel suspension, addition criterion, runflat tires
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Stavba strojů a zařízení
Composition of Committee
doc. Ing. Břetislav Mynář, CSc. (předseda) prof. Ing. Miroslav Rousek, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Jiří Malášek, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Kašpárek, Ph.D. (člen) Ing. Ondřej Blaťák, Ph.D. (člen)
Date of defence
2013-06-18
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/25954
Source
NOVÁK, P. Hodnocení nápravy automobilu metodikou EUSAMA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.
Collections
  • 2013 [533]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire | Theme by @mire NV
 

 

Parcourir

Tout DSpaceCommunautés & CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujets

Mon compte

Ouvrir une sessionS'inscrire

Statistiques

Statistiques d'usage de visualisation

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire | Theme by @mire NV