Hodnocení nápravy automobilu metodikou EUSAMA
Axle Assessment Using the EUSAMA Methodology
Auteur
Advisor
Mazůrek, IvanReferee
Gajdoš, PetrGrade
BAltmetrics
Metadata
Afficher la notice complèteRésumé
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku týkající se bezdemontážní diagnostiky metodikou EUSAMA. Tato metodika hodnotí stav technického stavu tlumičů odpružení. Vzhledem k testování celého zavěšení kola, jsou výsledky zkresleny vlivem ostatních komponent vozidla. Nová lehká městská vozidla a vozidla s runflat pneumatikami způsobují selhání této metodiky. Cílem této práce je stanovit doplňkové kritérium k metodice EUSAMA, které bude možné aplikovat na stávajících zkušebních zařízeních. Problematika je řešena pomocí virtuálního modelování. Do virtuálního modelu je identifikována zadní náprava automobilu FIAT 500. Bachelor thesis deals with problems about areas of a non-assembling diagnostics according to an EUSAMA methodology. Result of the methodology is a technical condition examination of dampers. However with regard to testing of whole suspension and damping vehicle system are results distorted by influence of other vehicle components. EUSAMA needed improvements because of new super light city vehicles and vehicles with runflat tires. Goal of thesis is addition criterion for the EUSAMA which can be used in current EUSAMA suspension testers. Problems are solved by a virtual simulation where is created a model of real vehicle FIAT 500.
Keywords
bezdemontážní diagnostika, tlumič odpružení, virtuální modelování, závěs kola, doplňkové kritérium, runflat pneumatiky, non-assembling diagnostics, shock absorber, virtual modelling, wheel suspension, addition criterion, runflat tiresLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Stavba strojů a zařízeníComposition of Committee
doc. Ing. Břetislav Mynář, CSc. (předseda) prof. Ing. Miroslav Rousek, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Jiří Malášek, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Kašpárek, Ph.D. (člen) Ing. Ondřej Blaťák, Ph.D. (člen)Date of defence
2013-06-18Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaSource
NOVÁK, P. Hodnocení nápravy automobilu metodikou EUSAMA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.Collections
- 2013 [533]