Dvouválcový čtyřdobý plochý zážehový motor
Two-cylinder four stroke spark ignition flat engine
Author
Advisor
Píštěk, VáclavReferee
Kaplan, ZdeněkGrade
EAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi návrhu klikové hřídele pro dvouválcový čtyřdobý plochý zážehový motor, použitelný do městského vozidla. V práci je uvedeno silové působení na klikový mechanizmus, možné vyvážení klikové hřídele, torzní namáhání a výpočtová metoda kontroly pevnosti. V závěrečné části práce je nastíněn návrh klikové hřídele. This thesis deals with the possibilities for realization of the crankshaft-cylinder four-stroke gasoline engine is flat, usable in the urban vehicle. In the work described stresses exerted on the crank mechanism can balance the crankshaft, torsional stress and strength calculation method of control. In the final part of this work is outlined proposal for implementation of the crankshaft.
Keywords
kliková hřídel, hnací mechanizmus, vyvažování, torzní kmitání, silové působení, crankshaft, driving mechanism, balancing, torsional vibration, stresses exertedLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) Ing. David Kollhammer, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Koláček (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen)Date of defence
2013-06-12Process of defence
Student seznámil komisi s průběhem řešení a výsledky své diplomové práce a zodpověděl otázky oponenta.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/25966Source
DRAGOUN, J. Dvouválcový čtyřdobý plochý zážehový motor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.Collections
- 2013 [478]