• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2011
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2011
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vliv recese na uplatňování Corporate Social Responsibility

Impact of recession on implementation of Corporate Social Responsibility

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
review_41883.html (1.229Kb)
final-thesis.pdf (1.129Mb)
thesis-1.pdf (183.3Kb)
Autor
Placier, Klára
Vedoucí práce
Putnová, Anna
Klasifikace
P
Altmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Počátek nového tisíciletí se nesl v duchu vzrůstajícího zájmu podniků o to, aby zastávaly ve společnosti více než jen ekonomickou roli. Tento zájem se jim dařilo naplňovat především prostřednictvím konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR). Díky nedávnému poklesu výkonu ekonomiky však došlo k přehodnocení podnikatelských aktivit, koncept CSR nevyjímaje. Tato dizertační práce se zabývá vlivem recese na CSR v podnicích. Jedná se o aktuální téma, jelikož důsledky ekonomické krize stále silně ovlivňují podnikatelský sektor, zejména v oblasti poklesu vzájemné důvěry či v nedostatečném plnění morálních závazků podniků vůči společnosti. Aby bylo možno zmapovat celkový vývoj situace, výzkum byl proveden u tří podniků, které se CSR zabývají dlouhodobě. Prostřednictvím výzkumné metody, kterou byla případová studie, byl zjištěn dopad recese na koncept CSR a také byl nastíněn trend budoucího vývoje. Na základě zjištění byl vyvozen závěr, že ekonomický pokles CSR nezastavil, nýbrž jej nasměroval k vyšší efektivitě. Bylo též prokázáno, že CSR pomohlo podnikům lépe překonat období recese. Recese podniky naučila, jak je CSR důležité nejen pro ně samotné, ale i pro celou společnost.
 
During the last few years, companies have had an increasing interest on playing a more significant role in society, besides their merely economic function. Corporate Social Responsibility (CSR) has become a relevant concept leading them to do so. However, after the recent economic decline, the business model of most corporations had to be reviewed, including the CSR policy. This dissertation work discusses the impact of recession on CSR. The topic is highly relevant, since the consequences of the economic crisis have still a strong influence on business environment, in the form of a degrading level of trust and a decline of moral commitment to society. In order to evaluate this phenomenon, a research was conducted in three companies that are engaged in long-term CSR. With case study as research method, the impact of recession on CSR has been identified and a trend for future development has been outlined. As one of the main conclusions of this research it was proved, that after the economic decline, rather than dismissed, CSR was re-aimed in a more efficient way. CSR has helped companies to survive better the economic crisis and has taught them, how it can be beneficial not only for business but also for the society.
 
Klíčová slova
Společenská odpovědnost firem, udržitelnost, recese, „stakeholders“ teorie, „stewardship“ teorie., Corporate Social Responsibility, Sustainability, Recession, Stakeholders Theory, Stewardship Theory.
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
Řízení a ekonomika podniku
Složení komise
prof. Ing. Mária Režňáková, CSc. (předseda) prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. (člen) prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBA (člen) doc. PhDr. Božena Šmajsová Buchtová, CSc. (člen) doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D. (člen) doc. Ing. Elena Šúbertová, Ph.D. (člen) prof. Ing. Marie Jurová, CSc. (člen) doc. PhDr. Ivo Rolný, Ph.D. (člen)
Termín obhajoby
2011-10-06
Průběh obhajoby
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/2674
Zdrojový dokument
PLACIER, K. Vliv recese na uplatňování Corporate Social Responsibility [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2011.
Kolekce
  • 2011 [5]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV