Vliv zatížení spalovacího motoru na výstupní parametry traktorových souprav
Effect of engine load on the output parameters of the tractor kits

Autor
Vedoucí práce
Bauer, FrantišekOponent
Svída, DavidKlasifikace
AAlternativní metriky PlumX
http://hdl.handle.net/11012/27917Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/27917
http://hdl.handle.net/11012/27917
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá současným stavem v konstrukci traktorů, zejména motorů a jejich příslušenstvím. Práce obsahuje metodiku měření traktorové soupravy v dopravě a metodiku měření orební soupravy. Naměřené hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány a byla provedena analýza naměřených hodnot. Diplomová práce vytváří náhled na problematiku zatížení spalovacího motoru, které vzniká vlivem pracovních podmínek v dopravě a při základním zpracování půdy s různě nastavenými režimy provozu traktoru. Cílem práce je zjistit, jaký praktický vliv má zatížení na sledované parametry motoru a jakými způsoby by bylo možné dosáhnout vyšší výkonnosti traktorových souprav s co možná minimální energetickou náročností. The thesis deals with the current situation in the construction of tractors, particularly engines and accessories. The work includes a methodology for measuring tractor rigs in traffic as well as methodology for plough/plow kits measuring. The measured values were tabulated, graphically presented and analysed. The thesis provides an overview of the issue of the combustion engine load placed on the engine by working conditions in transport, during primary soil tillage with different modes of operation of the tractor set. The thesis aim is to find out the practical effect of the engine load on the monitored parameters and to indicate possibilities for achieving higher efficiency in tractor units with minimum fuel performance
Klíčová slova
Spalovací motor, common rail, snižování výfukových emisí, převodovky, přeplňování, regulační hydraulika, metodika měření, výkon, spotřeba paliva, otáčky, měrná spotřeba paliva, ekonomika provozu., Combustion engine, common rail, reducing exhaust emissions, transmissions, turbocharging, control hydraulics, methods of measurement, power, fuel consumption, speed, specific fuel consumption, fuel economy.Jazyk
čeština (Czech)Studijní obor
Automobilní a dopravní inženýrstvíSložení komise
prof. Ing. Miroslav Rousek, CSc. (předseda) doc. Ing. Miroslav Škopán, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Jiří Malášek, Ph.D. (člen) doc. Ing. Břetislav Mynář, CSc. (člen) Ing. Miroslav Jírů (člen)Termín obhajoby
2013-06-12Průběh obhajoby
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájenaTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/27917Zdrojový dokument
PAULMICHL, R. Vliv zatížení spalovacího motoru na výstupní parametry traktorových souprav [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.Kolekce
- 2013 [478]