• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2013
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2013
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analytické procesy marketingu ve stavebnictvi

Analytical processes of marketing in building industry

Thumbnail
View/Open
Posudek-Vedouci prace-14764.pdf (93.72Kb)
Posudek-Oponent prace-14765.pdf (36.86Kb)
appendix-1.zip (47.52Kb)
final-thesis.pdf (5.724Mb)
review_75354.html (1.420Kb)
Author
Krupík, Pavel
Advisor
Dohnal, Radek
Referee
Buchalová, Jana
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá analytickými procesy marketingu ve stavebnictví. Je rozdělena na dvě části. První z nich je teoretická část, která je zaměřena na popis tržního prostředí, cíleného marketingu, marketingového mixu, analýz marketingového prostředí a marketingových strategií použitelných ve stavebnictví. V druhé části analyzuji konkrétní firmu aplikací GE matice, Porterovy analýzy, SLEPT analýzy a SWOT analýzy. Na základě výsledků a zjištění z těchto analýz pak v závěru uvádím souhrnné doporučení a návrh marketingové strategie, které by měly vést k zlepšení pozice firmy na daném trhu.
 
This bachelor thesis deals with the analytical processes of marketing in the civil engineering. It is divided in two parts.The first one is a theoretical part, which is focused on the description of the market environment, targeted marketing, marketing mix, analysis of the marketing environment and marketing strategies applicable in the civil engineering. In the second part I analyze the company by application of GE matrix, Porter's analysis, SLEPT analysis and SWOT analysis. At the end of the thesis I present a summary of recommendations and proposal of marketing strategy based on the results and findings from these analyses, which should lead to better position of the company in the market.
 
Keywords
Marketing, stavebnictví, analýza, trh, segmentace, marketingové prostředí, GE matice, Porterův pětifaktorový model konkurenčního prostředí, SLEPT analýza, SWOT analýza, Marketing, civil engineering, analysis, market segmentation, marketing environment, GE matrix, Porter five forces analysis, SLEPT analysis, SWOT analysis
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Management stavebnictví
Composition of Committee
Date of defence
2013-06-12
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/28671
Source
KRUPÍK, P. Analytické procesy marketingu ve stavebnictvi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2013.
Collections
  • 2013 [832]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV