Analytické procesy marketingu ve stavebnictvi
Analytical processes of marketing in building industry

Author
Advisor
Dohnal, RadekReferee
Buchalová, JanaGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá analytickými procesy marketingu ve stavebnictví. Je rozdělena na dvě části. První z nich je teoretická část, která je zaměřena na popis tržního prostředí, cíleného marketingu, marketingového mixu, analýz marketingového prostředí a marketingových strategií použitelných ve stavebnictví. V druhé části analyzuji konkrétní firmu aplikací GE matice, Porterovy analýzy, SLEPT analýzy a SWOT analýzy. Na základě výsledků a zjištění z těchto analýz pak v závěru uvádím souhrnné doporučení a návrh marketingové strategie, které by měly vést k zlepšení pozice firmy na daném trhu. This bachelor thesis deals with the analytical processes of marketing in the civil engineering. It is divided in two parts.The first one is a theoretical part, which is focused on the description of the market environment, targeted marketing, marketing mix, analysis of the marketing environment and marketing strategies applicable in the civil engineering. In the second part I analyze the company by application of GE matrix, Porter's analysis, SLEPT analysis and SWOT analysis. At the end of the thesis I present a summary of recommendations and proposal of marketing strategy based on the results and findings from these analyses, which should lead to better position of the company in the market.
Keywords
Marketing, stavebnictví, analýza, trh, segmentace, marketingové prostředí, GE matice, Porterův pětifaktorový model konkurenčního prostředí, SLEPT analýza, SWOT analýza, Marketing, civil engineering, analysis, market segmentation, marketing environment, GE matrix, Porter five forces analysis, SLEPT analysis, SWOT analysisLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Management stavebnictvíComposition of Committee
Date of defence
2013-06-12Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/28671Source
KRUPÍK, P. Analytické procesy marketingu ve stavebnictvi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2013.Collections
- 2013 [832]