Analýza dynamických účinků působících na výhybky se zaměřením na stav konstrukce
The analysis of dynamic effects acting on the turnout with a focus on structural condition

Author
Advisor
Smutný, JaroslavReferee
Vukušič, IvanGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Titul a jméno autora: Bc. Jan Hajniš Instituce: Vysoké učení technické v Brně, fakulta stavební Ústav železničních staveb Veveří 331/95, 602 00 Brno Obor: Konstrukce a dopravní stavby Název práce: Analýza dynamických účinků působících na výhybky se zaměřením na stav konstrukce Vedoucí práce: Prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. Počet stran: cca 100 + přílohy Počet příloh: cca 340 Rok obhajoby: 2014 Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy (modelování), také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu (přímo v koleji). Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Proto je vhodné jednotlivé konstrukce ověřovat měřením. Náplní diplomové práce tedy bude experimentální analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce se zaměřením na stav konstrukce. Dynamické účinky jsou přitom nežádoucími fyzikálními jevy při provozu každé trati, a proto je nutné je co možná nejvíce redukovat. Výsledek této zkoušky proto pomůže pomocí softwarového programu a měřící soustavy přesněji určit výhody, nevýhody použití výhybkových soustav, nebo i navrhnout jejich vylepšení či dimenze. Author´s name: Bc. Jan Hajniš School: Technical University - VUT, Brno Faculty of Civil Engineering Veveří 331/95, 602 00 Brno Program: Construction and Transportation Engineering Title: The Analysis of dynamic effects acting on the turnout with a focus on structural condition Consultant: Prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. Number of pages: about 100 + attachments Number of attachments: about 340 Year: 2014 This work describes the size and the process of dynamic effect – vibrations and shift – cockles in crossing panel and switch panels of the turnout constructions on steel and concrete sleepers in time and frequency domain. It compares the results of the measurement between these turnout constructions. Dynamic effects are undesirable physical phenomena for operation each train. It is therefore necessary to eliminate these phenomena as much as possible. The result of this test will by means of software programm and measuring set help to determine precisely the advantages and disadvantages of using both turnout constructions, or even to propose their improvements or dimensions.
Keywords
snímače, posuny, vibrace, graf, dynamické namáhání, analýza, signál, výhybka, pražec, frekvence, ocel, dřevo, sensors, shift, vibrations, graph, dynamic stress, analysis, signal, turnout, sleeper, frequency, steel, woodLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Konstrukce a dopravní stavbyComposition of Committee
Date of defence
2014-02-03Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/30350Source
HAJNIŠ, J. Analýza dynamických účinků působících na výhybky se zaměřením na stav konstrukce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2014.Collections
- 2014 [641]