Show simple item record

Reduction of Contact Pairs Friction Losses

dc.contributor.advisorMaršálek, Ondřejcs
dc.contributor.authorNovotný, Marekcs
dc.date.accessioned2019-04-03T22:35:01Z
dc.date.available2019-04-03T22:35:01Z
dc.date.created2014cs
dc.identifier.citationNOVOTNÝ, M. Snižování třecích ztrát kontaktních dvojic [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.cs
dc.identifier.other71965cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/32587
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic v aplikaci na klikový mechanismus spalovacího motoru. Úvodní část pojednává o účinnosti spalovacího motoru jako celku, dále pak popisuje oblasti, kde primárně dochází k mechanickým ztrátám. Další kapitoly popisují mechanismus vzniku třecích ztrát, hlavní faktory ovlivňující jejich výši a nejmodernější způsoby zvyšování mechanické účinnosti. V závěrečné části jsou uvedeny základní výpočetní vztahy popisující velikost mechanických ztrát. Práce má za úkol seznámit čtenáře s významností mechanické účinnosti v oblasti spalovacích motorů.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the topic of mechanical efficiency of contact pairs in the crankshaft of the combustion engine. The introductory section focuses on the efficiency of the combustion engine as a whole. In addition, it describes the areas where mechanical losses primarily occur. The following chapters describe mechanism of friction losses, the main factors affecting their amount and the most modern ways to increase mechanical efficiency. In the closing chapter, some basic computing relations, describing the size of mechanical losses are listed. The aim of this thesis is to acquaint the reader with the importance of mechanical efficiency in the area of combustion engines.en
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrstvícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjectKliková hřídelcs
dc.subjectmechanické ztrátycs
dc.subjectpístní kroužkycs
dc.subjectpovlakovánícs
dc.subjectspalovací motorcs
dc.subjecttribologiecs
dc.subjecttřenícs
dc.subjectúčinnost.cs
dc.subjectCrankshaften
dc.subjectmechanical lossesen
dc.subjectpiston ringsen
dc.subjectcoatingen
dc.subjectcombustion engineen
dc.subjecttribologyen
dc.subjectfrictionen
dc.subjectefficiency.en
dc.titleSnižování třecích ztrát kontaktních dvojiccs
dc.title.alternativeReduction of Contact Pairs Friction Lossesen
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2014-06-18cs
dcterms.modified2014-06-18-11:21:50cs
thesis.disciplineStrojní inženýrstvícs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Ústav automobilního a dopravního inženýrstvícs
thesis.levelBakalářskýcs
thesis.nameBc.cs
sync.item.dbid71965en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2020.04.01 02:23:03en
sync.item.modts2020.03.31 21:01:42en
eprints.affiliatedInstitution.facultyFakulta strojního inženýrstvícs
dc.contributor.refereeRaffai, Petercs
dc.description.markBcs
dc.type.driverbachelorThesisen
dc.type.evskpbakalářská prácecs
but.committeedoc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (předseda) prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (místopředseda) Ing. Karel Štěpánek (člen) Ing. Ondřej Blaťák, Ph.D. (člen) Ing. Petr Hejtmánek, Ph.D. (člen)cs
but.defenceŠtudent pristúpil k prezentácii výsledkov svojej bakalárskej práce. Následne zodpovedal otázky oponenta. Otázky komisie: - Na prezentácii napísanom vzorci vykonajte skúšku jednotky, aby ste dokázali výslednú jednotku sily. - Približne ako vychádzajú straty reálnych motorov a za akých podmienok? - Ako ovplyvňujú moderné úpravy povrchov trecie straty v pohonnej jednotke? - Ako sa hodnotí drsnosť povrchu vložky valca?cs
but.resultpráce byla úspěšně obhájenacs
but.programStrojírenstvícs
but.jazykčeština (Czech)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record