• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • русский 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2014
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2014
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inženýrský proces vývoje klikových hřídelí

Development engineering for crankshafts

Thumbnail
Открыть
final-thesis.pdf (3.235Mb)
review_72290.html (9.885Kb)
Автор
Škrášek, Roman
Advisor
Vopařil, Jan
Referee
Drápal, Lubomír
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje klikových hřídelí pro spalovací motory. Popisuje jednotlivé dílčí kroky konstrukčního procesu a zaměřuje se na pouţití moderních metod, které tento proces výrazně zkracují a zkvalitňují. Dále se zaměřuje na únavovou ţivotnost klikových hřídelí a na metody jejího ovlivnění.
 
This bachelor thesis deal with issue of developing crankshafts for combustion engines. It describes particular steps of design process and focuses on using of modern methods, which make this process markedly shorter and better quality. The thesis also focuses on fatigue life of crankshafts and on methods of influencing fatigue life.
 
Keywords
Kliková hřídel, spalovací motor, vyváţení, kmitání, únava, MKP, MBS, Crankshaft, combustion engine, balancing, vibration, fatigue, FEM, MBS
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Strojní inženýrství
Composition of Committee
doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (předseda) prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (místopředseda) Ing. Karel Štěpánek (člen) Ing. Ondřej Blaťák, Ph.D. (člen) Ing. Petr Hejtmánek, Ph.D. (člen)
Date of defence
2014-06-19
Process of defence
Student seznámil komisi s průběhem tvorby, obsahem a závěry své bakalářské práce. Poté zodpověděl otázky oponenta v tomto pořadí: 1) Na jakém principu je založeno zvýšení únavové životnosti klikového hřídele pomocí dutin? + vyjasnění problematiky únavové životnosti klikových hřídelů. 2) Jakým způsobem je možné zahrnout předpokládané chemicko-tepelné zpracování a deformační zpevnění do výpočtu únavové životnosti? + doplňující otázka ohledně zahrnutí vlivů povrchových úprav. Otázky byly zodpovězeny. Otázky komise: 1) Pevnostní výpočet klikových hřídelů - získání vstupních hodnot pro MKP výpočet. + doplňující otázka ohledně vlivu tření na výpočet únavové životnosti. - otázka nebyla zodpovězena zcela korektně, nicméně uspokojivě. 2) Jaká síla může řádově působit na klikový hřídel spal. motorů? +jak lze zatěžující síly získat? + maximální spalovací tlaky u vznětových motorů (řádově) - otázky nebyly zodpovězeny zcela. 3) Kde se nacházejí na klik. hřídeli kritická místa z hlediska únavové životnosti? + u kolikátého válce se nachází (pravděpodobně) ona kritická místa? 4) Vyjasnění části problematiky výpočtů klikových hřídelů.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/32642
Source
ŠKRÁŠEK, R. Inženýrský proces vývoje klikových hřídelí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Collections
  • 2014 [560]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

ВойтиРегистрация

Статистика

Просмотр статистики использования

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV