• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2014
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2014
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Asistenční systémy v automobilech a jejich hodnocení podle směrnic Euro NCAP

Vehicle Safety Assist Systems and Their Assessment under Euro NCAP Directives

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
final-thesis.pdf (2.029Mb)
review_70779.html (12.34Kb)
Autor
Szabó, Ákos
Vedoucí práce
Raffai, Peter
Oponent
Zubík, Martin
Klasifikace
E
Altmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Cieľom bakalárskej práce bol vytvoriť prehlad o súčasných asistenčných systémov automobilov a preukázať ich vplyv na bezpečnosť cestnej premávky. V prvej časti boli systémy kategorizované podľa ich charakteristiky a funkčnosti. Ďalej bol vytvorený prieskum o vývoji nehodovosti a boli demonštrované najčastejšie príčiny dopravných nehôd. V druhej části bol rozobraný princíp fungovania brzdových asistenčných systémov a systém automatického núdzového brzdenia. V poslednej časti tejto práci boli predovšetkým vysvetlené hodnotenia podľa smerníc Euro NCAP, kde pozornosť sa zameriavala na hodnotenie skúšok súčasných asistenčných systémov.
 
The aim of this bachelor’s thesis was to create overview about vehicle safety assist systems and to show their impact of road traffic safety. In the first part of this thesis systems were categorized by their function and characteristic.After that there were created a survey about accident rate and there were shown the most common causes in road accidents. In the second part was discussed principle how brake assist systems and automatic emergency braking work. In the last section was explained assessment under Euro NCAP directives, where the attention was focused onassesment of the experimentsof safety assist.
 
Klíčová slova
Asistenčné systémy automobilov, vývoj nehodovosti, brzdový asistenčný systém, automatické núdzové brzdenie, Euro NCAP, Vehicle safety assist, accident rate, brake assist system, automatic emergency braking, Euro NCAP
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
Strojní inženýrství
Složení komise
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (člen) Ing. Jan Vančura, Ph.D. (člen) Ing. David Kollhammer, Ph.D. (člen)
Termín obhajoby
2014-06-18
Průběh obhajoby
Student seznámil komisi s obsahem závěrečné práce. V rámci obhajoby byly komisí vzneseny následující dotazy: 1) Co znamená zkratka ACC a jaký je princip činnosti tohoto zařízení? 2) Porovnejte dva systémy nouzového brzdění od různých automobilek, které už byli testované organizací Euro NCAP.
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/32695
Zdrojový dokument
SZABÓ, Á. Asistenční systémy v automobilech a jejich hodnocení podle směrnic Euro NCAP [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Kolekce
  • 2014 [560]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV