Pětiválcový řadový vznětový motor s excentrickým klikovým mechanismem
The five-cylinder inline diesel engine with eccentric crank mechanism
Author
Advisor
Píštěk, VáclavReferee
Kaplan, ZdeněkGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Cieľom diplomovej práce je zistiť vplyv excentricity kľukového mechanizmu na priebeh síl medzi piestom a vložkou valca, taktiež zistiť jeho vplyv na vyváženie celej sústavy. Je potrebné navrhnúť vyváženie pre zvolenú hodnotu excentricity a následne podrobiť kľukový hriadeľ pevnostnej analýze s prihliadnutím na torzné kmitanie. Problematika ma natoľko zaujala, že som nad rámec zadaných úloh navrhol torzný tlmič kmitov. The aim of this thesis is to find out the influence of eccentricity of crank mechanism on the duration of the force between the piston and the cylinder liner. At the same time I wanted to find out its influence on the balance of the whole system. It is important to design the balance for the selected value of the eccentricity and subsequently put through the crank shaft to stress analysis with torsional vibrations. I got so interested in this problem that in addition to the whole topic I designed a torsional vibration damper.
Keywords
Pätvalcový vznetový motor, excentricita, kľukový excentrický mechanizmus, vyvažovanie, torzné kmitanie, torzný tlmič kmitov, Five-cylinder diesel engine, eccentricity, eccentric crank mechanism, balancing, torsional oscillation, torsional vibration damperLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen)Date of defence
2014-06-16Process of defence
Nejprve student seznámil komisi s hlavními body své diplomové práce, dále přikročil k zodpovězení otázek oponenta. Na první otázku, jaký je optimální poměr excentricity a délky ojnice a jak lze tento optimální poměr nalézt, student odpověděl. Na další otázku, ohledně použitého způsobu vyvážení, student odpověděl. Na navazující otázku, proč bylo využito silového vyvážení klikového hřídele a výhod silového vyvážení, student odpověděl.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/33307Source
SÜTTŐ, D. Pětiválcový řadový vznětový motor s excentrickým klikovým mechanismem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.Collections
- 2014 [475]