• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2014
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2014
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pětiválcový řadový vznětový motor s excentrickým klikovým mechanismem

The five-cylinder inline diesel engine with eccentric crank mechanism

Thumbnail
View/Open
appendix-1.zip (1.247Mb)
final-thesis.pdf (3.442Mb)
review_70841.html (8.307Kb)
Author
Süttő, Daniel
Advisor
Píštěk, Václav
Referee
Kaplan, Zdeněk
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Cieľom diplomovej práce je zistiť vplyv excentricity kľukového mechanizmu na priebeh síl medzi piestom a vložkou valca, taktiež zistiť jeho vplyv na vyváženie celej sústavy. Je potrebné navrhnúť vyváženie pre zvolenú hodnotu excentricity a následne podrobiť kľukový hriadeľ pevnostnej analýze s prihliadnutím na torzné kmitanie. Problematika ma natoľko zaujala, že som nad rámec zadaných úloh navrhol torzný tlmič kmitov.
 
The aim of this thesis is to find out the influence of eccentricity of crank mechanism on the duration of the force between the piston and the cylinder liner. At the same time I wanted to find out its influence on the balance of the whole system. It is important to design the balance for the selected value of the eccentricity and subsequently put through the crank shaft to stress analysis with torsional vibrations. I got so interested in this problem that in addition to the whole topic I designed a torsional vibration damper.
 
Keywords
Pätvalcový vznetový motor, excentricita, kľukový excentrický mechanizmus, vyvažovanie, torzné kmitanie, torzný tlmič kmitov, Five-cylinder diesel engine, eccentricity, eccentric crank mechanism, balancing, torsional oscillation, torsional vibration damper
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen)
Date of defence
2014-06-16
Process of defence
Nejprve student seznámil komisi s hlavními body své diplomové práce, dále přikročil k zodpovězení otázek oponenta. Na první otázku, jaký je optimální poměr excentricity a délky ojnice a jak lze tento optimální poměr nalézt, student odpověděl. Na další otázku, ohledně použitého způsobu vyvážení, student odpověděl. Na navazující otázku, proč bylo využito silového vyvážení klikového hřídele a výhod silového vyvážení, student odpověděl.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/33307
Source
SÜTTŐ, D. Pětiválcový řadový vznětový motor s excentrickým klikovým mechanismem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Collections
  • 2014 [475]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV