Návrh stabilizátoru automobilu
Design of vehicle suspension stabilizer
dc.contributor.advisor | Porteš, Petr | cs |
dc.contributor.author | Krasula, Jan | cs |
dc.date.accessioned | 2019-11-27T20:22:22Z | |
dc.date.available | 2019-11-27T20:22:22Z | |
dc.date.created | 2011 | cs |
dc.identifier.citation | KRASULA, J. Návrh stabilizátoru automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011. | cs |
dc.identifier.other | 38237 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11012/3362 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce je zaměřena na návrh stabilizátorů pro vůz formule student. Začátek práce je věnován seznámení s funkcí stabilizátoru a vysvětlení jeho vlivu na vozidlo včetně rozboru různých konstrukcí. Druhá část osvětluje soutěž formule student. Východiskem pro návrh je analýza stabilizátoru formule Ford. V části zabývající se návrhem stabilizátorů je navrženo několik konstrukčních variant, provedena analýza napjatosti součástí a pro finální řešení jsou vytvořeny multibody modely mechanismů stabilizátorů pro další analýzy jízdních vlastností vozidla. | cs |
dc.description.abstract | This master’s thesis is focused on a design of the formula student’s anti-roll bar. The beginning of the thesis is devoted to the introduction of the anti-roll bar function and the explanation of its effect on a vehicle including the analysis of various constructions. Second part deals with the Formula Student competition. There is the analysis of the formula Ford’s anti-roll bar as a starting point for our own design. In the section which deals with the anti-roll bar design several alternatives are designed, the stress analysis of components are made and multi body system models are developed for final solutions. These models serve for further analyses of driving characteristics of the vehicle. | en |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství | cs |
dc.rights | Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení | cs |
dc.subject | Podvozek | cs |
dc.subject | stabilizátor | cs |
dc.subject | přenos sil | cs |
dc.subject | tuhost | cs |
dc.subject | krut | cs |
dc.subject | ohyb | cs |
dc.subject | břit. | cs |
dc.subject | Chassis | en |
dc.subject | anti-roll bar | en |
dc.subject | load transfer | en |
dc.subject | stiffness | en |
dc.subject | torsion | en |
dc.subject | bending | en |
dc.subject | blade. | en |
dc.title | Návrh stabilizátoru automobilu | cs |
dc.title.alternative | Design of vehicle suspension stabilizer | en |
dc.type | Text | cs |
dcterms.dateAccepted | 2011-06-16 | cs |
dcterms.modified | 2011-07-20-10:45:27 | cs |
thesis.discipline | Automobilní a dopravní inženýrství | cs |
thesis.grantor | Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Ústav automobilního a dopravního inženýrství | cs |
thesis.level | Inženýrský | cs |
thesis.name | Ing. | cs |
sync.item.dbid | 38237 | en |
sync.item.dbtype | ZP | en |
sync.item.insts | 2020.05.22 13:11:16 | en |
sync.item.modts | 2020.05.22 12:50:20 | en |
eprints.affiliatedInstitution.faculty | Fakulta strojního inženýrství | cs |
dc.contributor.referee | Blaťák, Ondřej | cs |
dc.description.mark | A | cs |
dc.type.driver | masterThesis | en |
dc.type.evskp | diplomová práce | cs |
but.committee | doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) prof. Ing. František Bauer, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) prof. RNDr. Ing. Josef Nevrlý, CSc. (člen) | cs |
but.defence | cs | |
but.result | práce byla úspěšně obhájena | cs |
but.program | Strojní inženýrství | cs |
but.jazyk | čeština (Czech) |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
2011 [491]