• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2014
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2014
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Křenovice - Nezamyslice

Speed Increasing for Track Section Křenovice - Nezamyslice

Thumbnail
View/Open
Posudek-Oponent prace-22367.pdf (208.9Kb)
Posudek-Vedouci prace-22368.pdf (26.38Kb)
appendix-1.zip (3.515Mb)
final-thesis.pdf (10.04Mb)
review_77567.html (1.443Kb)
Author
Bombera, Jan
Advisor
Svoboda, Richard
Referee
Kroupa, Jan
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá možností zvýšení traťové rychlosti v úseku Křenovice horní nádraží – Nezamyslice tratě č. 315A. Zvýšení rychlosti je prověřováno ve dvou krocích – se současnými geometrickými parametry koleje a se změnou některých z hodnot geometrických parametrů koleje, ale vždy tak, aby byly dodrženy mezní normové a předpisové hodnoty. Nová rychlost je stanovena jak pro konvenční vozidla, tak pro vozidla, která jsou schopna využít nedostatku převýšení I > 100 mm. Při zvyšování rychlosti se bere ohled na omezení rychlosti v místech železničních přejezdů, kolejových rozvětvení, poloh návěstidel apod., respektive jsou navržena opatření při změně těchto objektů.
 
Bachelor´s thesis deals with the possibility of increasing the line speed at Křenovice – Nezamyslice track number 315A. Speed increasing is tested in two steps – with current track geometry parameters and with changing some of the track geometry parameters, but always in order to meet regulatory and normative limit values. The new speed is determined for conventional vehicles and for vehicles that are able to take advantage of cant deficiency I > 100 mm. Speed limits in locations of railway crossings, signals position, etc., are taken into account for speed increasing. In some cases are proposed measures to change these objects.
 
Keywords
Zvýšení rychlosti, geometrické parametry koleje, převýšení koleje, nedostatek převýšení, výhybka, železniční přejezd, most bez průběžného kolejového lože, návěstidlo, Speed increasing, track geometry parameters, cant, cant deficiency, turnout, railway crossing, bridge without continuous track bed, signal
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Konstrukce a dopravní stavby
Composition of Committee
Date of defence
2014-06-17
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/34786
Source
BOMBERA, J. Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Křenovice - Nezamyslice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2014.
Collections
  • 2014 [790]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV