K problematice efektivního a spolehlivého navrhování nosné konstrukce jeřábových drah

Abstract
Předmětem disertační práce jsou dnes v praxi nejčastěji navrhované nosníky jeřábových drah (JD) z válcovaných tyčí tvaru HEA a stále častěji staticky řešené jako spojité nosníky o 2 a více polích. Jde o studii skutečného namáhání v průřezu nosníků JD zaměřenou na lokální namáhání ve stojině průřezu v důsledku excentrického působení kolového zatížení a na problematiku napjatosti nad střední podporou spojitých nosníků JD. Úvodní část je věnovaná shrnutí problematiky konstrukcí JD a současného stavu řešení napjatosti v průřezu nosníků JD. V další části práce jsou provedeny parametrické studie návrhu nosníků JD v závislosti na statickém řešení nosníků, rozpětí jeřábu, rozvoru jeřábu a použité konstrukční oceli. Následující část se věnuje studii napjatosti v místě střední podpory spojitého nosníku na konkrétním realizovaném případu JD. Poslední část je věnovaná experimentálnímu ověření působení na stojině průřezu spojitého nosníku JD v místě střední podpory. Závěrečná část shrnuje výsledky a popisuje závěry provedené studie.
Recently the most often used crane runway beams designed from rolled HEA sections as multispan beams is the topic of this doctoral thesis. It deals with the study of real stress in the cross section focused on local stress analysis in the web of cross section due to eccentricities of wheal load and on the problems of stress analysis above the middle support of multi-span beams. First, the outline of crane supporting structures, currently used methods of implementation and available stress analysis methods are summarized. Than two parametrical studies of crane runway beam design depending on statical determination of the beam, crane span, crane wheelbase and chosen quality of structural steel are presented. Following part of thesis contains the stress analysis of crane runway two-span beam in its continuous part above the middle support on implemented crane supporting structure. Experiment of crane runway two-span beams actions above the middle support are described in the last part of the thesis. Closing part of thesis summarizes results.
Description
Citation
KOČAŘOVÁ, J. K problematice efektivního a spolehlivého navrhování nosné konstrukce jeřábových drah [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
Date of acceptance
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO