• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2015
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2015
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh na zlepšení marketingového mixu

The Proposal for Improving of the Marketing Mix

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (2.975Mb)
review_84733.html (5.667Kb)
Author
Krátká, Martina
Advisor
Novák, Petr
Referee
Řičánková, Iveta
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zaměřuje na zhodnocení stávajícího stavu marketingového mixu podniku Vinařství U Kapličky a návrhy na jeho zlepšení. Cílem této práce je zvýšení tržeb podniku. Práce je rozdělena do čtyř částí. Teoretická část se zaměřuje na teoretická východiska, která souvisí s problematikou marketingového mixu. Analytická část porovnává získané poznatky z teoretické části s aktuální situací v podniku. Návrhová část zahrnuje konkrétní návrhy na zlepšení oblastí, které byly na základě analytické části shledány jako problematické. Poslední část se věnuje ekonomickému zhodnocení a přínosům navržených opatření.
 
Master´s thesis is focused on evaluation of current marketing mix and its possible improvements of company Vinařství U Kapličky. Goal of the thesis is increase sales of this company. Thesis is separated into four parts. Theoretical part is focused on theoretic assumptions, which relates to marketing mix issues. Analytical part is comparing gathered information from theoretical part with current company’s situation. Suggesting part describes specific suggestions for improvements, which were, based on analytical part, evaluated as problematic. Last part deals with economical evaluation and benefits of suggested measures.
 
Keywords
Marketingový mix, produkt, cena, distribuce, propagace, reklama, podpora prodeje, public relations, přímý marketing, PEST analýza, analýza konkurence, SWOT analýza., Marketing mix, product, price, place, promotion, advertising, sales promotion, public relations, direct marketing, PEST analysis, analysis of competition, SWOT analysis.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Řízení a ekonomika podniku
Composition of Committee
prof. Ing. Emil Svoboda, CSc. (předseda) doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA (místopředseda) Ing. Karel Doubravský, Ph.D. (člen) Ing. Petr Novák, Ph.D. (člen) Ing. Roman Ptáček, Ph.D. (člen)
Date of defence
2015-06-10
Process of defence
dotazy vedoucího - odpovězeno doc. Chalupský - Jako slabina společnosti je uvedeno chybění certifikace ISO - kdo se o to zajímá? odpovězeno prof. Svoboda - Kde jste vzala číslo zvýšení tržeb o 20%? odpovězeno Ing. Ptáček - Návrhem je i vybudování cyklostezky, je možné to vybudovat do toho 1 roku? odpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/39101
Source
KRÁTKÁ, M. Návrh na zlepšení marketingového mixu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.
Collections
  • 2015 [406]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV