• čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2015
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2015
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lepení v automobilovém průmyslu

Adhezive bonding in the car industry

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
final-thesis.pdf (5.403Mb)
review_80199.html (7.681Kb)
Autor
Bláha, Aleš
Vedoucí práce
Kubíček, Jaroslav
Oponent
Žák, Ladislav
Klasifikace
B
Alternativní metriky PlumX
http://hdl.handle.net/11012/39156
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/39156
http://hdl.handle.net/11012/39156
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním lepených spojů u karoserií automobilů, které jsou nejvíce mechanicky namáhané za účelem výběru vhodných moderních lepidel u dané konstrukce karoserie automobilu. První část práce je zaměřena na popis technologie lepení včetně teoretických poznatků související s využitím při lepení u konstrukčních celků karoserie automobilu. Zadaná konstrukce a její řešení je provedeno tím způsobem, že byly vybrány tři druhy lepidel od firmy SIKA a vzájemně porovnané jejich vlastnosti. Poté je provedena experimentální zkouška u 18 vzorků na převislou smykovou pevnost v tahu a v závěru následuje vyhodnocení a výběr nejvhodnější a optimální varianty pro různé aplikace lepení.
 
This thesis examines bonded joints of car bodies, which are the most mechanically challenged for selection of suitable, modern adhesives for the construction of the car body. The first part focuses on the description of the bonding technology, including theoretical knowledge related to the use for bonding assemblies for bodywork. The specified structure and its solution is carried out in the way that were selected by three types of adhesives SIKA and mutual comparison of their properties. After that an experimental test is conducted at 18 samples per overhanging shear tensile strength and finally followed by the evaluation and selection of the most appropriate and optimal variant for various bonding applications.
 
Klíčová slova
Lepení, adheze, spojovaný materiál, karoserie, vzorek, pevnost, Bonding, adhesive, bonded material, bodywork, sample, strength
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
Strojírenská technologie
Složení komise
doc. Ing. Heinz Neumann, CSc. (předseda) doc. Ing. Ladislav Daněk, CSc. (místopředseda) prof. Ing. Jaroslav Purmenský, DrSc. (člen) doc. RNDr. Libor Mrňa, Ph.D. (člen) Ing. Vladimír Kudělka, Dr. (člen) Ing. Petr Nesvadba (člen)
Termín obhajoby
2015-06-24
Průběh obhajoby
Student seznámil komisi s průběhem a výsledky zadané BP. Zodpověděl dotazy oponenta a otázky komise. Otázky komise: Jaká zkouška je ještě použitelná pro lepené spoje? Jaká plocha se používala pro zkoušky? Je tloušťka lepidla 3mm ještě lepení? Jak se tváří výlisky s konečnou martenzitickou strukturou? Čím byla čištěna povrchová vrstva zkušebních těles?
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/39156
Zdrojový dokument
BLÁHA, A. Lepení v automobilovém průmyslu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Kolekce
  • 2015 [577]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV