• čeština
    • English
    • русский
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2011
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2011
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ETOPS ve srovnání s klasickými letouny

ETOPS in comparation with conventional airplanes

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
appendix-1.pdf (327.6Kb)
final-thesis.pdf (9.665Mb)
review_38354.html (8.957Kb)
Autor
Veselý, Pavel
Vedoucí práce
Šošovička, Róbert
Oponent
Chlebek, Jiří
Klasifikace
A
Altmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Bakalářská práce řeší problematiku létání dvoumotorových letadel na dlouhých tratích v oblastech omezeného výběru nouzových letišť. Speciálně se zabývá provozem za podmínek ETOPS (Extended Range Operation with Two Engine Airplanes ), které umožňují napřimovat tratě díky vyšší spolehlivosti některých letounů. Jsou zde shrnuty požadavky na obchodního leteckého provozovatel a letoun při zamýšleném provozu ETOPS. Práce také srovnává běžný provoz a provoz v podmínkách ETOPS z hlediska postupů plánování a provedení letu s přihlédnutím na jeho ekonomickou stránku.
 
This bachelor thesis deals with two-engine airplanes flying on long routes in the areas with limited selection of suitable airports. It concerns with ETOPS (Extended Range Operation with Two Engine Airplanes) especially that enables to plan the routes more direct thanks to higher reliability of airplanes. There are summarized requirements for commercial air operator and aircraft for the intended ETOPS. This work also compares normal operations with ETOPS in terms of flight planning and performing with regard to its economics.
 
Klíčová slova
ETOPS, plánování letu, obchodní letecká doprava, záložní letiště, IFSD, ETOPS, flight planning, commercial air transport, alternate airport, IFSD
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
Profesionální pilot
Složení komise
prof. Ing. Dušan Kevický, CSc. (předseda) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Vladimír Smrž, Ph.D. (člen) doc. Ing. Slavomír Vosecký, CSc. (člen) Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. (člen) Ing. Mgr. Pavel Imriš, Ph.D. (člen) Ing. Václav Javůrek (člen) Ing. Róbert Šošovička, Ph.D. (člen) Ing. Pavel Štrůbl, gen.mjr.(v.v.) (člen)
Termín obhajoby
2011-06-15
Průběh obhajoby
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/4006
Zdrojový dokument
VESELÝ, P. ETOPS ve srovnání s klasickými letouny [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Kolekce
  • 2011 [575]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV