Výpočet zatížení vztlakových klapek letounu L410NG a porovnání s letovým měřením

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Předmětem diplomové práce je tvorba výpočetního modelu dvoumotorového, turbovrtulového letounu typu commuter a následná analýza dvou přistávacích režimů. Řešení obsahuje kalibraci úlohy, tvorbu výpočetní sítě, určení globálních aerodynamických charakteristik a detailní rozložení zatížení vztlakové mechanizace letounu L410 NG. Získaná data jsou porovnána s tunelovým měřením. Srovnání přesnosti a výhod CFD je rovněž zahrnuto.
The computational model design of a twin-engine, turbo-propeller, commuter aircraft and its two landing configuration analysis is the subject of the Master‘s thesis. The solution contents calibration part, creation of a computational mesh, global aerodynamics characteristics definition and detailed high lift devices load of L410 NG aircraft. The acquired results are compared to wind tunnel data. The comparison of accuracy and advantages of CFD is involved as well.
Description
Citation
FLORIÁN, M. Výpočet zatížení vztlakových klapek letounu L410NG a porovnání s letovým měřením [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Stavba letadel
Comittee
prof. Ing. Antonín Píštěk, CSc. (předseda) doc. Ing. Jaroslav Juračka, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen) doc. Ing. Luboš Janko, CSc. (člen) doc. Ing. Ivo Jebáček, Ph.D. (člen) doc. Ing. Josef Klement, CSc. (člen) Ing. Václav Zajíc (člen)
Date of acceptance
2015-06-15
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO