Pneumatické systémy odpružení vozidel
Vehicles pneumatic suspension systems
Abstract
Bakalárska práca obsahuje rozdelenie tlmičov motorových vozidiel a popis niektorých základných typov. V ďalšej časti sa venuje konštrukcii pneumatického odpruženia, popisu jednotlivých komponentov a ich činnosti. Následne sú odvodené vzťahy pre výpočet základných vlastností systému za zjednodušených predpokladov. Vzťahy znázorňujú priebehy typických charakteristík pruženia a tlmenia. Hlavným cieľom je vytýčenie vlastností zlepšujúcich jazdný komfort. Bachelor’s thesis contains division of dampers for motor vehicles and describes some main types. There is structure explanation of pneumatic suspension, individual parts description and their working in other section. Further there are derived equations for calculation of fundamental properties with simplified assumptions. Equations figure out spring and damping characteristics. Main goal is to determine properties which increase the driving comfort.
Keywords
jazdný komfort, pneumatické odpruženie, pružina, tlmenie, tuhosť pružiny, driving comfort, pneumatic suspension, spring, damping, spring rateLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Základy strojního inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. Karel Štěpánek (člen) Ing. Ondřej Blaťák, Ph.D. (člen) Ing. Petr Hejtmánek, Ph.D. (člen)Date of defence
2015-06-15Process of defence
Študent pomocou prezentácie zhrnul výsledky svojej BP. Na konci obhajoby zodpovedal 2 otázky oponenta.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/40517Source
ČERNUŠKO, L. Pneumatické systémy odpružení vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.Collections
- 2015 [577]