• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2015
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2015
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Technologie selektivní katalytické redukce

Technology of Selective Catalytic Reduction

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (2.658Mb)
review_87266.html (6.931Kb)
Author
Kudlík, Michael
Advisor
Dundálek, Radim
Referee
Janoušek, Michal
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá technologií selektivní katalytické redukce. Technologie vznikla v důsledku zavádění přísných emisních limitů, kterých výrobci pomocí této technologie dosahují. První část práce je zaměřena na složení výfukových plynů, kde jsou rozebrány jednotlivé prvky a následně jsou zde uvedeny evropské emisní limity. Dále je práce zaměřena na způsoby snižování emisí vznětových motorů, kde je popsána funkce recirkulace výfukových plynů a funkce selektivní katalytické redukce. Poté jsou podrobně popsány vývojové systémy selektivní katalytické redukce. Závěrem je uvedeno použití či aplikace výrobců automobilů.
 
This bachelor thesis is focused on technology of selective catalytic reduction. The technology was created as a result of introduction of strict emission limits which manufacturers with this technology reach. First part of this thesis deal with the composition of the exhaust gases, where are dismembered the various elements, and then are given here the European emission limits.Then is thesis focused on ways of reducing emissions of diesel engines which describes the function of exhaust gas recirculation and a function of selective catalytic reduction. Then are described development systems selective catalytic reduction. The conclusion consists of the use and application of Automobile Manufacturers.
 
Keywords
Selektivní Katalytická Redukce, SCR, AdBlue, močovina, výfukové plyny, oxidy dusíku, filtr pevných částic, Bosch, EURO, Technology of selective catalytic reduction, SCR, AdBlue, urea, exhaust gases, nitrogen oxides, diesel particle filter, Bosch, EURO
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Základy strojního inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. Karel Štěpánek (člen) Ing. Ondřej Blaťák, Ph.D. (člen) Ing. Petr Hejtmánek, Ph.D. (člen)
Date of defence
2015-06-16
Process of defence
Studentova prezentace seznámila porotu s jeho bakalářskou prací. Následně odpověděl na otázky položené oponentem.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/40767
Source
KUDLÍK, M. Technologie selektivní katalytické redukce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Collections
  • 2015 [578]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV