• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • русский 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2015
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2015
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami

The effect of pressure on the electrode system in lead acid batteries with experimental electrodes

Thumbnail
Открыть
final-thesis.pdf (3.739Mb)
review_85757.html (6.168Kb)
Автор
Gerják, Rastislav
Advisor
Bača, Petr
Referee
Zimáková, Jana
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Olovený akumulátor patrí v dnešnej dobe k najvyužívanejším sekundárnym zdrojom energie, predovšetkým v automobilovom priemysle. Jedným z najdôležitejších parametrov akumulátora je jeho životnosť, ktorá je výsledkom kvality jeho prevedenia, správneho zaobchádzania a minimalizáciou degradačných mechanizmov. Táto bakalárska práca pojednáva o problematike predčasnej straty kapacity olovených akumulátorov hybridných elektrických vozidiel v čiastočnom stave nabitia. Za východisko pokladá pridanie aditív do zápornej aktívnej hmoty a adekvátne nastavenie prítlaku na elektródový systém.
 
Lead acid battery is nowadays one of the most used secondary source of energy, especially in automotive industry. One of the most important parameters is battery life, which is result of quality of its design, proper handling and minimizing of degradation mechanisms. This bachelor’s thesis deals with premature capacity loss of lead acid batteries of hybrid electric vehicles in a partial state of charge. Assumed solution is adding additives to negative active mass and suitable adjustment of pressure on the electrode system.
 
Keywords
olovený akumulátor, efekt prítlaku, hybridné elektrické vozidlo, HEV, experimentálne elektródy, predčasná strata kapacity, lead acid battery, effect of pressure, hybrid electrical vehicle, HEV, experimental electrodes, premature capacity loss
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Mikroelektronika a technologie
Composition of Committee
prof. Ing. Jiří Kazelle, CSc. (předseda) doc. Ing. Jiří Vaněk, Ph.D. (místopředseda) Ing. Zdenka Rozsívalová (člen) Ing. Petr Kosina, Ph.D. (člen) doc. Ing. Marie Sedlaříková, CSc. (člen)
Date of defence
2015-06-15
Process of defence
Jaký přítlak byl použit při měření? Jaká byla plocha měřených elektrod? Jaká byla síla v N, abyste dosáhl požadovaný přítlak? Z jakého důvodu byl zvolen nižší vybíjecí proud než nabíjecí? Bylo při cyklování uvažování samovybíjení? Jaká byla účinnost testovacích elektrod? Vysvětlete závislost životnosti na kapacitě elektrod? Podle čeho byla stanovena hranice mezi „dobrou a špatnou“ kapacitou elektrod?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/41625
Source
GERJÁK, R. Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.
Collections
  • 2015 [436]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

ВойтиРегистрация

Статистика

Просмотр статистики использования

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV