Pažící konstrukce pro hloubenou stanici metra v Kataru

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Cílem této práce je zhodnocení geologických poměrů a trvanlivosti hloubené stanice metra v Kataru. Dále se práce zabývá postupem výstavby a výpočtem vybraných prvků konstrukce. Geologické poměry byly vyhodnoceny na základě rozsáhlého geotechnického průzkumu, který byl v místě stavby proveden. Tento průzkum také poskytl nezbytné informace pro návrh trvanlivosti konstrukce. Po vyhodnocení základových poměrů bylo možné zvolit vhodný systém pažících stěn a systém rozepření a dále pokračovat s plánem postupu výstavby. Pro výpočet byla vybrána podzemní stěna a rozpěra ve střední úrovni stavby. U stěny bylo největší namáhání způsobeno ohybovými momenty o značné velikosti, proto byla stěna navržena na obálku těchto momentů získanou z programu Plaxis. Při návrhu rozpěry bylo nutné uvažovat interakci ohybových momentů a normálových sil. Pro oba tyto prvky byla navržena výztuž větších průměrů.
The aim of this thesis is to assess the geological conditions and durability of the cut and cover metro station in Qatar. Furthermore, the thesis deals with the construction sequence and structural checks of selected elements of the structure. The geological conditions were evaluated on the basis of an extensive geotechnical investigation that was conducted at the construction site. This research also gave necessary information for durability design. After the assessment of the ground conditions in the thesis, it was possible to choose suitable retaining walls and lateral support system and continue with a plan of construction sequence. A diaphragm wall and mezzanine level prop were chosen for the structural check. In case of the wall, the main load was caused by bending moments of a big significance, therefore the wall was designed to the envelope of these moments obtained from software Plaxis. Furthermore, it was necessary to consider the interaction of bending moments and normal forces for the design of the prop. For both elements, reinforcement of bigger diameters was designed.
Description
Citation
KOČIČKOVÁ, V. Pažící konstrukce pro hloubenou stanici metra v Kataru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2015.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
Date of acceptance
2015-06-16
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO