Zhodnocení energetické náročnosti vzdělávací budovy
Energy assessment of the education building

Author
Advisor
Maurerová, LenkaReferee
Hirš, JiříGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se zabývá hodnocením energetické náročnosti základní školy v obci Líbeznice. Teoretická část práce řeší aktuální legislativní kodex pro energetickou náročnost budov a k tomu popis energetických elaborátů s grafickými výstupy, které se používají v praxi. Výpočtová a praktická část obsahuje zhodnocení energetické náročnosti ve formě průkazu energetické náročnosti budovy. V návaznosti jsou navržena úsporná opatření a následně vybrána nejlepší varianta. Ekonomické a ekologické hledisko hodnotí energetický posudek. This bachelor thesis deals with the evaluation of the energy performance of elementary school in the village Líbeznice. The theoretical part addresses the current legislative code for the energy performance of buildings and the description of the energy required written work with graphical outputs that are used in practical situations. Computational and practical part contains an evaluation of the energy performance certificate in the form of building energy performance. In connection with the proposed austerity measures and then selected the best option. Economic and ecological standpoint evaluates energy assessment.
Keywords
PENB (Průkaz energetické náročnosti budovy), energetický posudek, vzdělávací budova, tepelně technické vlastnosti, úsporná řešení, ekonomické hodnocení, ekologické hodnocení, Building energy performance certificate, energy assessment, educational building, thermal properties, austerity measures, economic assessment, ecological assessmentLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Pozemní stavbyComposition of Committee
Date of defence
2015-06-18Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/42226Source
FIKEJSL, T. Zhodnocení energetické náročnosti vzdělávací budovy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2015.Collections
- 2015 [637]