• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2015
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2015
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh rozvoje internacionalizační strategie společnosti Heinrich Huhn na mexickém trhu

Proposal of Development of Internationalisation Strategy to Mexican Market of the Company Heinrich Huhn

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (2.529Mb)
review_86967.html (7.355Kb)
Author
Andrlová, Zuzana
Advisor
Zich, Robert
Referee
Skulec, Rastislav
Grade
A
Alternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/43116
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/43116
http://hdl.handle.net/11012/43116
Metadata
Show full item record
Abstract
Předložená diplomová práce „Návrh rozvoje internacionalizační strategie společnosti Heinrich Huhn na mexickém trhu” je založená na identifikaci kritických faktorů ovlyvňujících volbu konkrétní mezinárodní formy vstupu. Teoretická čásť je zaměřená na otázku globalizace a internacionalizace, její strategie a forem vstupu. Analytická čásť zahrnuje analýzu interního podnikatelského prostředí firmy Heirich Huhn, přehled odvětví, analýzu externího mexického prostředí, které sú následně shrnuty v analýze SWOT. Poslední čásť nabízí návrhy a doporučení založená na konsolidaci předložených analýz.
 
Posed master´s thesis “Proposal of development of internationalization strategy to Mexican market of the company Heinrich Huhn” focuses on identification of critical factors influencing the selection of particular international entry mode. Part of literature review is aimed to the issue of globalization and internationalization, its possible strategies and modes of entry. Analytical part encompasses Heinrich Huhn`s internal business environment analysis, industry overview analysis, external Mexican market analysis further summarized in SWOT analysis at the end. The last part delivers proposals and recommendations based on consolidation of posed analyses.
 
Keywords
Globalizace, internacionalizace, formy vstupu, kritické faktory, interní analýza, externí analýza, Globalization, internationalization, mode of entry, critical factor, internal analysis, external analysis
Language
angličtina (English)
Study brunch
European Business and Finance
Composition of Committee
doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. (předseda) doc. Ing. et Ing. Stanislav Škapa, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Marek Zinecker, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeňka Konečná, Ph.D. (člen) Ing. Vladimíra Kučerová, Ph.D. (člen)
Date of defence
2015-09-17
Process of defence
oponent's questions - answered supervisor's question - answered doc. Konečná: Where would you put the cultural factor? - answered doc. Konečná: What is the best way to negotiate the deal between German company and Mexico market? - answered
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/43116
Source
ANDRLOVÁ, Z. Návrh rozvoje internacionalizační strategie společnosti Heinrich Huhn na mexickém trhu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.
Collections
  • 2015 [406]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV