ALTERNATIVE PROPULSION FOR AIRCRAFT OF GENERAL AVIATION CATEGORY
ALTERNATIVE PROPULSION FOR AIRCRAFT OF GENERAL AVIATION CATEGORY

Author
Advisor
Třetina, KarelReferee
Hlinka, JiříRousek, Miroslav
Grade
PAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Letecká doprava jako všechny ostatní dopravy podílí na produkci emisí skleníkových plynů, což je hlavní důvod změn klimatu. Disertační práce je zaměřena na možnost využití alternativního zdroje energie (paliva, motor) v letectví, aby se snížily emise produkované letadel. Oblast,na která již pracuje je všeobecné letectví, zejména letadel kategorie LSA a VLA. Tři možnosti, alternativní zdroj energie, budou diskutovány. První používá LPG palivo, další je elektrické motory, a poslední přidání katalyzátoru a výfukového systému. U každého z nich bude uvedeno výhody a nevýhody, hlavní změnu pohon letadla nebo výfukového systému a různé výkonnosti letadla v důsledku těchto změn. Air transport as all other transport contributes in producing emissions greenhouse gases, which is the main reason of climate changes. The doctoral thesis is focusing on possibility of using alternative energy source (fuel, motor) in aviation in order to reduce emission produced by aircraft. The area that has been working on is general aviation in particular aircraft of categories LSA and VLA. Three options, alternative source of energy, will be discussed. First is using LPG fuel, another is electric motors, and last adding catalytic converter to the exhaust system. For each of them will be mentioned there advantages and disadvantage, the main change in aircraft propulsion or exhaust system, and the different in aircraft performance due to these changes.
Keywords
letoun, alternativni pohony, Delfi, Lpg, catalyzator, electricky motory, vykony letounu, Airplane, alternative propulsion system, Delphi, Lpg, catalytic converter, electric motor, aircraft performance.Language
angličtina (English)Study brunch
Konstrukční a procesní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. František Pochylý, CSc. (předseda) doc. Ing. Jiří Hlinka, Ph.D. (člen) prof. Ing. Miroslav Rousek, CSc. (člen) prof. Ing. Antonín Píštěk, CSc. (člen) doc. Ing. Jaroslav Juračka, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Zdeněk Karpíšek, CSc. (člen) doc. Ing. Vladimír Smrž, Ph.D. (člen) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen) doc. Ing. Slavomír Vosecký, CSc. (člen)Date of defence
2016-01-19Process of defence
Doktorandka zpracovala DDP na aktuální téma v souvislosti s ochranou životního prostředí. Tvůrčím způsobem rozvinula myšlenky uvedené v Pojednání ke SDZ. Jak tematická, tak experimentální část je zpracována na odpovídající úrovni. Doktorandka prokázala schopnost vědecky pracovat.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/51860Source
KADDOUR, M. ALTERNATIVE PROPULSION FOR AIRCRAFT OF GENERAL AVIATION CATEGORY [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.Collections
- 2016 [38]