Strategie herních systémů
Strategy for Game Systems

Author
Advisor
Zemčík, PavelReferee
Tóth, MichalGrade
CAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/52488http://hdl.handle.net/11012/189743Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/52488
http://hdl.handle.net/11012/189743
http://hdl.handle.net/11012/52488
http://hdl.handle.net/11012/189743
Metadata
Show full item recordAbstract
Obsahem této práce je reprezentace chování umělé inteligence v počítačových hrách. Cílem bylo najít vhodné metody k její interpretaci. Tato problematika byla vyřešena implementací " map", což jsou n-rozměrné matice nesoucí informace o průběhu dané hry a dochází k jejich časté aktualizaci. V práci bylo použito několik druhů těchto matic a každá slouží k jinému účelu. Dále byl navrhnut způsob, jak se počítačový protivník může vyvíjet během dané partie hry a vytvořen algoritmus, který mu dává představu o prostoru, ve kterém se nachází. Přínosem práce je způsob, jakým lze " napodobit" chování skutečného hráče při hraní konkrétní hry. Řešení by také mohlo býti přínosem pro simulátor vojenských bitev ve skutečném světě. This thesis resolves the artificial intelligence representation in computer games. The goal was to find it's suitable interpretation methods. The issue was solved with "map"implementation, which is the n-dimension matrix holding the information about current game state for the concrete player. There were various types of these matrixes used in this thesis. Furthermore was designed a way to evolve computer opponents during the gameplay and created an algorithm, that gives the idea of the space in which it is located. Benefit from this thesis is a solution that makes artificial adversary close to human gameplay behavior. The outcome could also be used in simulators for military battles in real world.
Keywords
umělá inteligence, počítačové hry, strategické hry, rozhodování, plánování, matice, artificial intelligence, computer games, strategy games, decision making, planning, matrixLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) doc. Dr. Ing. Dušan Kolář (místopředseda) Ing. František Grézl, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Rozman, Ph.D. (člen) Ing. Josef Strnadel, Ph.D. (člen)Date of defence
2015-06-18Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Jak těžko lze vytvořený UI modul adaptovat na jinou hru?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/52488http://hdl.handle.net/11012/189743
Source
ŠVESTKA, M. Strategie herních systémů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2015.Collections
- 2015 [295]