Adaptivní generování příběhu v RPG
Adaptive Plot Generation in Role-Playing Game

Author
Advisor
Hrbáček, RadekReferee
Grochol, DavidGrade
EAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/52565Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/52565
http://hdl.handle.net/11012/52565
Metadata
Show full item recordAbstract
Procedurální generování příběhu nabízí mnoho výhod například pro přostředí počítačových her. Ovšem, zachování alespoň některých kvalit autorského vyprávění při algoritmickém generování je náročný problém. Tento je v práci diskutován současně s přehledem existujících přístupů a řešení. Dále je v práci prezentován návrh řešení založeného na evolučním počítání a výhody tohoto přístupu. Následuje popis použití tohoto přístupu na řízení jednoduchého příběhu v RPG prostředí, vyhodnocení výsledků a srovnání se současnými metodami. Generating a story, while trying to preserve at least some qualities of author-written narrative is a complex issue. In this thesis several currently existing systems and approaches are discussed. Then, a solution based on evolutionary computation is presented, and its traits shown on small-scale proof-of-concept scenario. Finally, this approach is compared againist existing solutions.
Keywords
Evoluční počítání, Interaktivní příběh, umělá inteligence, počítačové hry, Evolutionary computaion, Interactive narrative, artificial intelligence, computer gamesLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
doc. Dr. Ing. Petr Hanáček (předseda) doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Jan Kořenek, Ph.D. (člen) Ing. Šárka Květoňová, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)Date of defence
2015-06-17Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " E ". Otázky u obhajoby: Uveďte nastavení parametrů evolučního algoritmu (velikost populace, počet generací, ...) Jak bylo zvoleno nastavení parametru EA? Jak může ovlivnit jiné nastavení parametrů EA průběh hry (příběhu)? Co je potřeba doimplementovat, aby aplikaci mohli testovat uživatelé.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/52565Source
VYMAZAL, J. Adaptivní generování příběhu v RPG [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2015.Collections
- 2015 [295]