Adaptivní generování příběhu v RPG

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
E
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Procedurální generování příběhu nabízí mnoho výhod například pro přostředí počítačových her. Ovšem, zachování alespoň některých kvalit autorského vyprávění při algoritmickém generování je náročný problém. Tento je v práci diskutován současně s přehledem existujících přístupů a řešení. Dále je v práci prezentován návrh řešení založeného na evolučním počítání a výhody tohoto přístupu. Následuje popis použití tohoto přístupu na řízení jednoduchého příběhu v RPG prostředí, vyhodnocení výsledků a srovnání se současnými metodami.
Generating a story, while trying to preserve at least some qualities of author-written narrative is a complex issue. In this thesis several currently existing systems and approaches are discussed. Then, a solution based on evolutionary computation is presented, and its traits shown on small-scale proof-of-concept scenario. Finally, this approach is compared againist existing solutions.
Description
Citation
VYMAZAL, J. Adaptivní generování příběhu v RPG [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2015.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Dr. Ing. Petr Hanáček (předseda) doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Jan Kořenek, Ph.D. (člen) Ing. Šárka Květoňová, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2015-06-17
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " E ". Otázky u obhajoby: Uveďte nastavení parametrů evolučního algoritmu (velikost populace, počet generací, ...) Jak bylo zvoleno nastavení parametru EA? Jak může ovlivnit jiné nastavení parametrů EA průběh hry (příběhu)? Co je potřeba doimplementovat, aby aplikaci mohli testovat uživatelé.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO