Anzeige der Dokumente 1-20 von 159

  • Interaktivní manipulace s 3D objekty se silovou zpětnou vazbou 

    Bělín, Jan
    K moderní názorné manipulaci s objekty ve virtuálním prostoru se přidává i možnost fyzické haptické interakce. Haptická technologie je v náplni této diplomové práci zastoupena zařízením SensAble Phantom Omni a souvisejícím ...
  • Aplikace pro prezentaci a modifikaci dat v přenosných zařízeních 

    Kučera, Pavel
    Tato práce se zabývá možnostmi využití přenosných zařízení v oblasti automatizace řízení. Zadání práce vychází z reálného požadavku společnosti působící v oblasti automatizace mít k dispozici nástroj pro vzdálené řízení ...
  • Softwarová podpora projektového řízení 

    Czibor, František
    Tato diplomová práce se zabývá tématem projektového řízení. V první části vysvětluje problematiku projektového řízení, popisuje její teoretické základy a to hlavně ve vývoji softwarových projektů. Srovnává dostupné nástroje ...
  • Podpora pro autentizaci pomocí otisků prstu 

    Bartoň, Jaroslav
    Cílem diplomové práce je podpora pro autentizaci uživatele pomocí otisků prstů v pracovním prostředí KDE v operačním systému Linux. Popisuje základní  pojmy z počítačové bezpečnosti a možnosti prokázání identity. Věnuje ...
  • Realizace spamového filtru na bázi umělého imunitního systému 

    Neuwirth, David
    V dnešní době se v prostředí e-mailové komunikace setkáváme s velkým problémem s nevyžádanou poštou. Existuje několik metod, jak nevyžádanou poštu detekovat a jak ji rozlišit od pošty vyžádané. Tato diplomová práce popisuje, ...
  • Editor kaligrafie s rozpoznáváním japonských znaků 

    Horáček, Petr
    Práce řeší problematiku vytvoření aplikace pro podporu výuky japonských znaků. Její součástí je i stručný přehled vývoje a podob japonského písma. Diskutuje některá existující řešení a na základě jejich studia stanovuje ...
  • Grafická reprezentace grafů 

    Matula, Radek
    Tato diplomová práce se zabývá zobrazovacími algoritmy grafů známých z matematické teorie. Tyto algoritmy řeší problematiku vhodného rozmístění uzlů grafu tak, aby byl výsledný graf co nejvíce přehledný a čitelný člověkem. ...
  • Automatický design webových aplikací 

    Žilka, Radek
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací softwaru, který slouží jako generátor programového kódu pro vývoj webových informačních systémů vyvíjených pomocí technologie ASP.NET 2.0. Tyto systémy využívají jako svůj datový ...
  • Připojování vestavěných systémů k intranetu 

    Damborský, Roman
    Práce zkoumá možnosti připojování vestavěných systémů k intranetu. Bere v úvahu možné technologie a prostředky použitelné k řízení a sběru dat vzdálených senzorů. Zabývá se možnostmi standardu IEEE 1451.1, který definuje ...
  • E-learningový systém pro výuku matematiky 

    Pánik, Tomáš
    V dnešní době je matematika jeden ze základních studijních oborů. Téměř neexistuje člověk, který by se s ní nesetkal. Studenti ovšem k ní často mají odpor a bojí se jí. Cílem této semestrální práce je návrh a analýza ...
  • Videokodek - komprese videosekvencí 

    Bařina, David
    Práce se zabývá moderními metodami ztrátové komprese statického obrazu a videa. Mezi tyto metody patří vlnková transformace a algoritmus SPIHT. Na základě získaných poznatků je implementován videokodek. Tento kodek používá ...
  • Detekce odpovídajících si bodů ve dvou fotografiích 

    Komosný, Petr
    Tato práce se zabývá detekcí navzájem si korespondujících bodů (oblastí), mezi dvojicí vzájemně posunutých rastrových obrazů (fotografií), zachycujících stejný objekt, případně některé jeho významné části a jejich ...
  • Detekce objektů v obraze 

    Kubínek, Jiří
    Práce je věnovaná metodám detekce objektů v obraze. Seznamuje čtenáře se základními přístupy a algoritmy užívanými v této problematice, zejména pak s algoritmem AdaBoost, jeho rozšířením WaldBoost a s některými příznaky ...
  • Webový prohlížeč přednášek 

    Žižka, Josef
    Tato práce se zabývá webovým prohlížečem přednášek, jehož cílem je usnadnit přístup k informacím s využitím moderních řečových a multimediálních technologií. Jsou rozebrány jednotlivé technologie, na kterých je prohlížeč ...
  • WaldBoost na GPU 

    Polok, Lukáš
    Rozpoznání obrazu a strojové vidění obecně je spolu s rozmachem levné a výkonné výpočetní techniky rychle se rozvíjejícím odvětvím. Rozpoznání obrazu má mnoho různých aplikací v širokém spektru odvětví, od komunikace přes ...
  • Detekce křivek v obraze 

    Labaj, Tomáš
    Tato práce se zabývá detekcí křivek v obraze. Shrnuje a popisuje používané metody v této oblasti počítačového vidění. Hlavním cílem je však srovnání metod pro detekci křivek v obraze s parametrizací - tedy Houghovy ...
  • Bezdrátový přenos signálu rozhraní DMX512 

    Polóni, Pavol
    Diplomová práce se věnuje návrhu a realizaci systému pro bezdrátový přenos signálu DMX 512, který je primárně navržen pro řízení světelných efektů. Jeho elektrická specifikace vychází ze standardu EIA485. Textová část práce ...
  • Vyhledávání osob ve fotografii 

    Svoboda, Pavel
    Základem rozpoznávání lidí ve fotografii je obecně počítačové vidění, které poskytuje metody a algoritmy pro samotnou implementaci. Některé z nich popisuje právě tato práce. Celý proces rozpoznávání lidí je zpracován do ...
  • Získávání znalostí z multimediálních databází 

    Jurčák, Petr
    Práce je věnována tématu problematiky získávání znalostí z databází. Je zaměřena na základní metody klasifikace a predikce pro dolování dat. Dále se práce zaobírá extrakci nízkoúrovňových rysů z video dat a obrázků, a také ...
  • Interpolace obrazových bodů 

    Mintěl, Tomáš
    Tato diplomová práce se zabývá akcelerací interpolačních metod s využitím GPU a architektury NVIDIA (R) CUDA TM. Grafický výstup je reprezentován demonstrační aplikací pro transformaci obrazu nebo videa s použitím vybrané ...