Now showing items 1-13 of 13

  • Dekódování čárového kódu v obraze v reálném čase 

    Kostiha, Martin
    Tato práce se zabývá lokalizací a dekódováním lineárního čárového kódu EAN-13 v obraze. Popisuje typy a vlastnosti čárových kódů a představuje možné přístupy k lokalizaci a dekódování. Praktická část se věnuje návrhu a ...
  • Detekce obličejů v obraze z kamery na mobilním telefonu s WM 

    Tureček, Martin
    Tato práce se zabývá detekcí obličejů na mobilních telefonech. Konkrétně se zaměřuje na platformu Windows Mobile. Úvod je tedy věnován tomuto operačnímu systému a možnostem práce s kamerou. Další část textu je věnována ...
  • Fyzikální simulace v počítačových hrách 

    Dočkal, Jiří
    Práce se zabývá problematikou moderních herních enginů se zaměřením na fyzikální simulace a částicové systémy. Nabízí přehled použitelných architektur pro vývoj herního enginu. Poskytuje charakteristiku jeho nejdůležitějších ...
  • Grafické demo s inverzní kinematikou 

    Kárníková, Pavlína
    Tato práce se zabývá tvorbou grafického dema s využitím inverzní kinematiky. Vysvětluje motivaci k jeho tvorbě, stručně se zmiňuje také o historii dema a principech animace. Poměrně podrobně popisuje základy i terminologii ...
  • Grafické intro 64kB s použitím OpenGL 

    Juránková, Markéta
    Téma diplomové práce je tvorba grafického intra s velikostí do 64kB. V nasledujícím textě je stručně popsaná historie demoscény a grafická knihovna OpenGL. Hlavní částí je popis minimalistických technik použitých při tvorbě ...
  • Měření výkonnosti grafického akcelerátoru 

    Vanek, Juraj
    Tato práce pojednává o možnostech a funkcích moderních grafických akcelerátorů a měření jejich výkonu pod rozhraním OpenGL. Využívají se při tom rozšířené algoritmy na zobrazování scény v reálném čase. Zaměřuje se na ...
  • Orientace kamery v reálném čase 

    Župka, Jiří
    Tato práce se zabývá orientací kamery v reálném čase pomocí záběrů z jediné kamery. Offline metody jsou zde popsány a použity jako reference pro srovnání metod pracujících v reálném čase. Metody pracující v reálném čase ...
  • Rozpoznání ručně psaných číslic 

    Štrba, Miroslav
    Rozpoznávání ručně psaných číslic je problém, který se dá použít jako modelová úloha pro vícetřídní rozpoznávání vzorů v obraze. Tato práce zkoumá různé druhy algoritmů (Samo-organizující se mapy, Stromové klasifikátory a ...
  • Rozpoznávání vzorů v obraze pomocí AdaBoost 

    Wrhel, Vladimír
    V této práci se zaobírá algoritmem AdaBoost, který slouží k vytvoření silné klasifikační funkce pomocí několika slabých klasifikátorů. Seznámíme se taktéž s modifikacemi AdaBoostu, a to Real AdaBoostem, WaldBoostem, ...
  • Sledování paprsku pomocí k-D tree 

    Šilhavý, Miroslav
    Tato práce se zabývá metodami sledování paprsku a jejich akcelerací pomocí k-D stromu. Poskytuje částečný rozbor a přehled algoritmů od klasického střílení paprsku k rekurzivnímu přístupu až k distribuovanému sledování ...
  • Určení směru pohledu 

    Caha, Miloš
    Cílem této práce je navrhnout a implementovat algoritmus, který by umožňoval určení směru pohledu respektive pohybu hlavy. Přesněji jde o systém, který ve videu vyhledává obličej a následně v něm detekuje body, jež jsou ...
  • Víceuživatelská mapová aplikace pro kapesní zařízení 

    Poulíček, Zbyněk
    Práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro PDA umožňující navigaci pomocí internetových map, propojení a koordinaci libovolného množství účastníků, zobrazování, záznam a sdílení expertních znalostí. Cílovou ...
  • Výuková hra na platformě XNA 

    Vlková, Lenka
    Cílem této práce je návrh a implementace výukové hry pro platformu XNA. Práce se zabývá vlastnostmi této platformy, především pak možností převodu hry na herní konzolu Xbox 360. Kromě návrhu a implementace 3D hry NanoHeal ...