Now showing items 64-83 of 335

  • Editor a simulátor silničního provozu pomocí celulárních automatů 

    Vašátko, Libor
    Tato práce se zabývá celulárními automaty, především jejich aplikací v oblasti simulace dopravy. Z existujících simulačních modelů jsou analyzovány modely Nagel-Schreckenberg a Brake-light, pro které je navrženo rozšíření ...
  • Editor elektronických schémat s rozhraním v Qt 

    Adam, Ivo
    Tato bakalářská práce se zabývá objektově orientovaným návrhem a implementací programu pro vytváření a upravování elektronických schémat. Program je implementován v jazyce C++ a jeho grafické uživatelské rozhraní je vytvořeno ...
  • Editor jazyka VHDL 

    Balaš, Filip
    Tato práce popisuje návrh a vývoj editoru pro jazyk VHDL, který umožňuje práci s grafickou reprezentaci obvodu, pomocí které je možno provádět změny propojení komponent a jejich hierarchii. Tyto změny se následně promítnout ...
  • Editor Objektově orientovaných Petriho sítí 

    Karlubík, Peter
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací nástroje pro editaci a simulaci Objektově orientovaných Petriho sítí. Nástroj podporuje dva formáty zápisu Objektově orientovaných Petriho sítí, a to PNtalk a PNML. ...
  • Efektivní algoritmy pro práci s konečnými automaty 

    Hruška, Martin
    Nedeterministické konečné automaty jsou používány v mnoha oblastech informatiky, mimo jiné také ve formální verifikaci, při návrhu číslicových obvodů nebo pro reprezentaci regulárlních jazyků. Jejich výhodou oproti ...
  • Elektronické obchodování s cennými papíry 

    Mikulenčák, Roman
    Práce se zabývá automatickým obchodním systémem s rozpoznáváním svíčkových formací pomocí lineární klasifikace s adaptivním trénováním vah. Vysvětluje základy obchodování, technickou analýzu a odborné termíny. Obsahuje ...
  • Emulátor herní konzole GameBoy Advance pro mobilní platformy 

    Vilímek, Hynek
    Konzole GameBoy Advance vyšla roku 2001 z dílny firmy Nintendo a za dobu své existence zažila fenomenální úspěch. Ve své době ovládala majoritní část trhu a také díky tomu se stala synonymem pro přenosné herní konzole. ...
  • Evoluční strategie v úloze anotace funkce nukleotidového polymorfismu 

    Šalanda, Ondřej
    Tato práce prezentuje nový přístup k predikci vlivu nukleotidového polymorfismu na funkci proteinu. Cílem je vytvořit nový metanástroj, který pomocí váhového konsensu kombinuje vlastnosti osmi již existujících nástrojů za ...
  • Extrakce informací z Wikipedie 

    Krištof, Tomáš
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou extrakce informací z nestrukturovaného textu. V první části jsou čtenáři přiblíženy jednotlivé metody, které se v informačních tech- nologiích používají k extrakci informací. ...
  • Extrakce vztahů mezi pojmenovanými entitami zmíněnými v textu 

    Voháňka, Ondřej
    Tato bakalářská práce se zabývá extrakcí vztahů. Vysvětluje základní znalosti nutné pro vývoj extrakčních systémů. Dále popisuje návrh, implementaci a srovnání tří vlastních systémů, které jsou řešeny jinými způsoby. Jsou ...
  • Filtrace varování překladačů 

    Krajčovičová, Mária
    Cílem bakalářské práce bylo navržení a vytvoření programu, který fi ltruje varování bez zásahu do zdrojového kódu. Práce se zabíva překladači GCC, Clang, Javac a GHC, jejich funkčností a varováními, které tyto překladače ...
  • Filtrování paketů v počítačových sítích 

    Faron, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou klasifikace paketů v počítačových sítích. V úvodu jsou popsány některé oblasti využívající klasifikaci paketů. Dále je uvedena potřebná teorie spolu s požadavky na klasifikační ...
  • Filtrování paketů v počítačových sítích 

    Šrůtka, Petr
    Tato bakalářské práce představuje klasifikaci paketů, různé její způsoby a metriky. Jsou zde popsány různé algoritmy, pomocí kterých je klasifikace paketů realizována. V práci jsou uvedeny vlastnosti algoritmu Recursive ...
  • Filtrování textů extrahovaných z PDF, OCR nebo webu 

    Žigárdi, Tomáš
    Tato bakalářská práce se zabývá normalizací textů vzniklých převedením z různých formátů a vytvořením výslovnostních slovníků. Jednou z jejich možností využití je například při strojovém zpracování řeči. Analyzovány jsou ...
  • Firmware pro vestavný vysílač a přijímač pro bezdrátovou komunikaci v SRD pásmu 

    Vomáčka, Martin
    Tato práce se věnuje problematice bezdrátového přenosu v bezlicenčním ISM pásmu. Cílem bylo navrhnout a implementovat firmware vysílače a přijímače pro použití v drobnějších uživatelských projektech. Pro bezdrátovou ...
  • Fotorealistické zobrazování 

    Lysek, Tomáš
    Tato práce obsahuje popis implementace fotorealistické metody zobrazení scény. V první části práce jsou popsány postupy a techniky, které slouží k fotorealistickému zobrazení scény. Jsou zde uvedeny jak metody zobrazení ...
  • Fyzikální simulace ve 3D scéně s využitím knihovny PhysX 

    Jašek, Tibor
    Tahle bakalářská práce je zameřená na simulaci fyziky s využitím fyzikálního enginu PhysX. Program je vytvořen v XNA Frameworku. Aplikace zahrňuje síťovou hru pro dva hráče a zobrazení několika fyzikálních simulací.
  • Generátor 3D objektů s využitím L-systémů 

    Kvita, Jakub
    Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit interaktivní systém pro generování 3D modelů. Generátor je založen na L-systémech jako druhu formálních gramatik a želví grafice pro 3D modelování. Aplikace byla vytvořena v Javě ...
  • Generátor IPv6 tabulek 

    Lorenc, Marián
    Zvyšující se počet IPv6 prefixů ve směrovacích tabulkách routerů vyžaduje vytvoření efektivních vyhledávacích algoritmů přizpůsobených délkám IPv6 prefixů. K tomu, aby mohly být tyto algoritmy vyvíjeny a testovány, je třeba ...
  • Generátor konečných automatů z grafického popisu pro jazyk VHDL 

    Janyš, Martin
    Práce seznamuje čtenáře s možnostmi návrhu a tvorby konečných stavových automatů s důrazem na reprezentaci pomocí jazyka VHDL. Hlavním tématem je aplikace, která implementuje generátor VHDL kódu na základě gra fického ...