Now showing items 184-203 of 335

  • Plánování optimální trajektorie letadla 

    Janků, Petr
    Tato práce se zabývá hledáním optimální trajektorie letadla, jak ve spojitém, tak v diskretizovaném prostředí. Teoretická část je věnována základním pojmům z problematiky plánování pohybu a popisu vybraných metod plánování ...
  • Počítačová podpora her typu LARP 

    Smiešková, Katarína
    Tato bakalářská práce sa zabývá vytvořením systému pro podporu hraní her, jakými jsou LARP nebo stolní hry na hrdiny. V práci je poprána současná úroveň počítačové podpory pro hry tohoto typu, rozebrána problematika ...
  • Počítání lidí na lávce FITu kamerou 

    Mokrá, Radka
    Tato práce se v úvodu zabývá metodami, pomocí kterých lze počítat pohybující se objekty ve videu. Nejprve je popsána metoda odečítání pozadí a její techniky, dále způsob detekce blobů a nakonec způsob sledování a započítávání ...
  • Pokročilá detekce lidské tváře 

    Koníček, Igor
    K detekci, lokalizaci a určení úhlů natočení tváře bylo dříve přistupováno k jako třem rozlišným úkolům. Tato práce se zabývá algoritmy, které tyto problémy sjednocuje do jednoho algoritmu. K tomu využívá technologie ...
  • Pokročilé metody optimalizace kompilátorech 

    Martiško, Jakub
    Tato práce se zabývá optimalizací zdrojového kódu při jeho překladu. Práce představuje některé v současnosti používané metody. Mimo to jsou zde zavedeny i metody nové, vycházející z vlastností booleovy algebry. Práce se ...
  • Pokročilé poznámky pro Android 

    Máca, Michal
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro práci s poznámkami na operačním systému Android. Aplikace využívá senzory mobilní platformy pro pokročilejší funkce. Úvodní část práce se zabývá teoretickými informacemi ...
  • Poloautomatické pořízení rozsáhlé databáze ručně psaných znaků 

    Štěpánek, Ivo
    Tato práce se zabývá tvorbou databáze ručně psaných znaků dále využitelných pro rozpoznávání ručně psaného textu. V teoretické části práce je rozebrána problematika systémů pro rozpoznávání ručně psaného textu a datových ...
  • Použití Infinispan pro implementaci CDI kontextu 

    Kövári, Adam
    Tato práce vede čtenáře od vývoje kontextově závislé injekce v Java EE, ukazuje základní přehled o JSR 299, které se vyvinulo do rámce této specifikace a analyzuje referenční implementace Weld. V pozdějších částech je ...
  • Použití OpenGL z jazyka Java 

    Židek, Michal
    Tato práce se zabývá problematikou použitelnosti jazyka Java v aplikacích využívajících grafickou knihovnu OpenGL. Poskytuje základní informace o samotné knihovně OpenGL a o nejběžněji používaných způsobech jejího propojení ...
  • Predikce budoucí lokace pohybujícího se objektu 

    Kebísek, Ján
    Tato práce se věnuje návrhu a implementaci aplikace pro predikci budoucí lokace pohybujícího se objektu. Popisuje metodu predikce založenou na algoritmu WhereNext. Tento algoritmus získá z databáze trajektorií objektů ...
  • Predikce vlivu aminokyselinových mutací na sekundární strukturu proteinů 

    Kadlec, Miroslav
    Tato práce se zabývá aminokyselinovými mutacemi a jejich vlivem na sekundární strukturu proteinů. Hlavním cílem je dokázat hypotézu, že ačkoliv během evoluce dochází poměrně často ke změnám v primární struktuře bílkovin, ...
  • Procedurální generování budov 

    Húsenica, Ján
    Tato práce se zabývá problematikou procedurálního generování budov. K implementaci nástroje vyvinutého vrámci této práce byla vybrána metoda generování prostřednictvím generativních gramatik. V práci jsou popsané některé ...
  • Procedurální generování města 

    Hájíček, Lukáš
    Tato práce se zabývá procedurálním generováním měst. Jsou v~ní definovány jednotlivé etapy vývoje města a existující metody sloužící k~jejich provedení. Dále jsou popsány postupy vycházející z~uvedených a použité při ...
  • Procedurální generování vegetace 

    Zuzaňák, Ondřej
    Tato bakalářská práce se zabývá procedurálním generováním vegetace za pomocí L-systémů. Představuje procedurální generování jako prostředek pro tvorbu modelů rostlin. Dále popisuje jednotlivé druhy L-systémů a jejich využití ...
  • Processing of Video Records 

    Čerešňák, Michal
    V této práci je prezentován systém pro zpracování videa se zaměřením na detekci a rozeznávání  obličejů. Systém zpracovává video stream z kamery v reálném čase. K detekci obličejů využívá ViolaJones detektor. Pro rozeznávání ...
  • Processing of XML Descriptions of OTP 

    Kubát, Petr
    Tato práce se zaměřuje na návrh a implementaci modulárního programu pro zpracování XML popisu OTP klíčů používaných především v zařízeních od výrobců Yubico a RSA. Zároveň také práce popisuje návrh a implementaci modulu ...
  • Prohledávání stavového prostrou 3D - hledání cesty v budově 

    Macek, Ján
    Předmětem této bakalářské práce je popis algoritmů sloužících na prohledávání stavového prostoru a následná implementace aplikace pro hledání cesty v budově. První část práce se věnuje metodám popisu prostoru. V další ...
  • Prototyp outdoorového počítače na platformě FITkit 

    Röhrich, Pavel
    V této práci je popsán prototyp, který je vybudován na platformě FITkit a je zapojen v nepájivém poli. V práci je popsán způsob připojení a komunikace mikrokontoléru řady MSP430 s GPS modulem, displejem, MMC kartou a ...
  • Předzpracování a transformace textových kolekcí dat 

    Maruna, Viktor
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou získávání znalostí z textů, především se zaměřením na předzpracování a transformaci. V teoretické části práce jsou obsaženy informace o vývoji a metodach procesů získávání ...