Now showing items 191-210 of 354

  • Platforma pro realizaci deskových her na počítači 

    Křenek, Aleš
    Práce si klade za cíl vytvořit interpret a uložení herních prvků. Jejím primárním cílem je vytvořit platformu pro tvorbu deskových her, která bude použitelná i člověkem, který nemá znalosti z oboru programování. Sekundárními ...
  • Plánování optimální trajektorie letadla 

    Janků, Petr
    Tato práce se zabývá hledáním optimální trajektorie letadla, jak ve spojitém, tak v diskretizovaném prostředí. Teoretická část je věnována základním pojmům z problematiky plánování pohybu a popisu vybraných metod plánování ...
  • Počítání lidí na lávce FITu kamerou 

    Mokrá, Radka
    Tato práce se v úvodu zabývá metodami, pomocí kterých lze počítat pohybující se objekty ve videu. Nejprve je popsána metoda odečítání pozadí a její techniky, dále způsob detekce blobů a nakonec způsob sledování a započítávání ...
  • Podpora XML šablon v PHP rámcích 

    Ambrož, Lukáš
    Tato práce se zabývá problematikou definice šablon stránek v PHP rámcích. Jejím cílem je navrhnout a implementovat rozšíření pro Nette Framework, které umožní definovat šablony v jazyce XML. V rámci práce byly také porovnány ...
  • Pokročilá animace postav 

    Matýšek, Michal
    Tato práce popisuje moderní techniky animací postav v reálném čase a jejich praktickou implementaci v jazyce C++ s použitím knihoven DirectX a PhysX. První část textu se zabývá výkladem vybraných způsobů animace a je ...
  • Pokročilá detekce lidské tváře 

    Koníček, Igor
    K detekci, lokalizaci a určení úhlů natočení tváře bylo dříve přistupováno k jako třem rozlišným úkolům. Tato práce se zabývá algoritmy, které tyto problémy sjednocuje do jednoho algoritmu. K tomu využívá technologie ...
  • Pokročilé instalace v síti 

    Rozkoš, Martin
    Předmětem této bakalářské práce bylo seznámení s dostupnými řešeními pro zavádění operačních systémů ze sítě a jejich srovnání. Implementační část práce se zabývá instalací a konfigurací zvolených řešení, tvorbou obrazů ...
  • Pokročilé metody optimalizace kompilátorech 

    Martiško, Jakub
    Tato práce se zabývá optimalizací zdrojového kódu při jeho překladu. Práce představuje některé v současnosti používané metody. Mimo to jsou zde zavedeny i metody nové, vycházející z vlastností booleovy algebry. Práce se ...
  • Pokročilé poznámky pro Android 

    Máca, Michal
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro práci s poznámkami na operačním systému Android. Aplikace využívá senzory mobilní platformy pro pokročilejší funkce. Úvodní část práce se zabývá teoretickými informacemi ...
  • Pokročilé techniky tranformací jazyka C do jazyků popisujících hardware 

    Michalik, Martin
    Tato práce se zabývá návrhem a realizací transformací aplikovaných při převodu jazyka C, použitého k popisu chování v rámci specifikace architektury v jazyce CodAL, do jazyků pro popis hardware. Cílem realizovaných ...
  • Poloautomatické pořízení rozsáhlé databáze ručně psaných znaků 

    Štěpánek, Ivo
    Tato práce se zabývá tvorbou databáze ručně psaných znaků dále využitelných pro rozpoznávání ručně psaného textu. V teoretické části práce je rozebrána problematika systémů pro rozpoznávání ručně psaného textu a datových ...
  • Použití Infinispan pro implementaci CDI kontextu 

    Kövári, Adam
    Tato práce vede čtenáře od vývoje kontextově závislé injekce v Java EE, ukazuje základní přehled o JSR 299, které se vyvinulo do rámce této specifikace a analyzuje referenční implementace Weld. V pozdějších částech je ...
  • Použití OpenGL z jazyka Java 

    Židek, Michal
    Tato práce se zabývá problematikou použitelnosti jazyka Java v aplikacích využívajících grafickou knihovnu OpenGL. Poskytuje základní informace o samotné knihovně OpenGL a o nejběžněji používaných způsobech jejího propojení ...
  • Predikce budoucí lokace pohybujícího se objektu 

    Kebísek, Ján
    Tato práce se věnuje návrhu a implementaci aplikace pro predikci budoucí lokace pohybujícího se objektu. Popisuje metodu predikce založenou na algoritmu WhereNext. Tento algoritmus získá z databáze trajektorií objektů ...
  • Predikce vlivu aminokyselinových mutací na sekundární strukturu proteinů 

    Kadlec, Miroslav
    Tato práce se zabývá aminokyselinovými mutacemi a jejich vlivem na sekundární strukturu proteinů. Hlavním cílem je dokázat hypotézu, že ačkoliv během evoluce dochází poměrně často ke změnám v primární struktuře bílkovin, ...
  • Procedurální generování budov 

    Húsenica, Ján
    Tato práce se zabývá problematikou procedurálního generování budov. K implementaci nástroje vyvinutého vrámci této práce byla vybrána metoda generování prostřednictvím generativních gramatik. V práci jsou popsané některé ...
  • Procedurální generování města 

    Hájíček, Lukáš
    Tato práce se zabývá procedurálním generováním měst. Jsou v~ní definovány jednotlivé etapy vývoje města a existující metody sloužící k~jejich provedení. Dále jsou popsány postupy vycházející z~uvedených a použité při ...
  • Procedurální generování vegetace 

    Zuzaňák, Ondřej
    Tato bakalářská práce se zabývá procedurálním generováním vegetace za pomocí L-systémů. Představuje procedurální generování jako prostředek pro tvorbu modelů rostlin. Dále popisuje jednotlivé druhy L-systémů a jejich využití ...
  • Processing of Video Records 

    Čerešňák, Michal
    V této práci je prezentován systém pro zpracování videa se zaměřením na detekci a rozeznávání  obličejů. Systém zpracovává video stream z kamery v reálném čase. K detekci obličejů využívá ViolaJones detektor. Pro rozeznávání ...