Browsing 2009 by Title
Now showing items 72-91 of 351
-
Formát XML pro značkování slovníků
Tato bakalářská práce se zabývá správou slovníkových dat ve formátu XML, hlavně pak rodinou standardů XML a jejich využití při práci se slovníky. Dále pak systémem pro jejich uložení, konkrétně DEB II. Praktickou část tvoří ... -
Fraktály a jejich aplikace v počítačové grafice
První část bakalářské práce zahrnuje teorii fraktálů, vysvětluje Hausdorffovu dimenzi a obsahuje průřez uplatnění fraktálů v počítačové grafice. V druhé časti je zvolena jejich oblast užití, kterou se stala interaktivní ... -
Framework pro modulární aplikace nad knihovnou Swing
Práce se zabývá vytvořením frameworku pro modulární GUI aplikace v jazyce Java, která využívá ovládání pomocí pásu karet. V první části práce jsou porovnané tři existující frameworky pro tvorbu GUI aplikací. Pak následuje ... -
FTP server pro Windows Mobile 6
Tato práce se zabývá postupně protokolem FTP, jeho využitím, příkazy a komunikací mezi klientem a serverem. Je probrána platforma Windows Mobile, běhové prostředí .NET Compact Framework, jazyk C# a programování v něm. Dále ... -
FTP server pro Windows Mobile 6
Tato bakalářská práce se zabývá popisem protokolu FTP a jeho využitím v mobilních zařízeních využívajících operační systém Microsoft Windows Mobile. Dále popisuje možnosti tvorby aplikací pro tento systém v programovacím ... -
Generátor vědeckých webových portálů
Generátor vědeckých webových portálů je rozsáhlý projekt, jehož cílem je vytvoření systému, který umožní budování webových portálů za účelem poskytování přehledu vědeckých prací z konkrétních oblastí. Jednou z částí tohoto ... -
Generátor vizitek
Vizitky jsou v dnešní době populárním nosičem dat pro zprostředkování informací. Tato bakalářská práce se zabývá aplikací pro generování vizitek podle obecně stanovených zásad. Výsledkem je aplikace, která do PDF dokumentu ... -
Generování ASCII grafiky (ANSI art)
Bakalářská práce se zabývá způsoby automatického generování ASCII grafiky. Práce je rozdělena do několika částí. V první části jsou popsány základy počítačové grafiky, zpracování a rozpoznávání v obraze. Další část je ... -
Geolokace - určení lokality pomocí IP adresy
Práce řeší problém geolokace jako procesu, jehož úkolem je mapovat IP adresu na zeměpisnou polohu. Ta může být vyjádřena zeměpisnými souřadnicemi nebo specifikaci země, regionu a města. Právě druhou možností se zabývá tato ... -
Grafická aplikace v Pythonu s použitím OpenGL
Cílem této práce bylo prozkoumání možností použití programovacího jazyka Python v počítačové grafice a porovnat výhody a nevýhody interpretovaného přístupu oproti klasickému programování. Byla vytvořená demonstrační aplikace ... -
Grafická demonstrace vybraného algoritmu pro vyhledání směru
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou směrování v IP sítích, popisuje různé směrovací protokoly. Ukazuje možná řešení vyhledávání nejdelšího shodného prefixu, výhody a nevýhody jednotlivých řešení. Popisuje strukturu ... -
Grafická demonstrace vybraného algoritmu pro vyhledání směru
V tejto práci je stručne popísaný princíp fungovania sietí, smerovacích protokolov, taktiež sú vysvetlené základy fungovania rôznych algoritmov pre vyhľadávanie najdlhších zhodných prefixov implementovaných v smerovačoch. ... -
Grafická simulace činnosti konečných automatů
Tato bakalářská práce se zabývá teorií převodu regulárního výrazu na konečný automat a zpět. Cílem praktické části je vytvořit webovou aplikaci, která tyto převody zajistí a odsimuluje automat pro vstupní řetězec. Pro ... -
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou řešení grafického intra s omezenou velikostí do 64kB. Obsahuje stručný úvod k OpenGL, rozebírá techniky a postupy, jak dosáhnout stanovené malé výsledné velikosti aplikace, od ... -
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Práce popisuje hlavní části implementace grafického intra s omezenou velikostí. Popsány jsou použité minimalistické techniky a způsob procedurální výroby textur a jednoduchých i složitých 3D objektů. Dále jsou vysvětleny ... -
Grafické intro 64kB s použitím sledování paprsku
V mé bakalářské práci jsem mňel za úkol seznámit se s fenoménem grafického intra s omezenou velikostí, prostudovat existujíci zobrazovací techniky, které využívají sledování paprsku v reálnem čase a za pomocí týchto technik ... -
Grafické uživatelské rozhraní pro media přehrávač MPlayer
Tato práce se věnuje vytvoření grafického uživatelského rozhraní pro media přehrávač MPlayer. V úvodní části se čtenář seznámí s přehrávačem MPlayer a s dostupnými uživatelskými rozhraními pro tento přehrávač. Následující ... -
Grafické uživatelské rozhraní pro platformu REPOMO
Rekonfigurace hardwaru se stala současným trendem, kdy pevnou obvodovou strukturu dokážeme softwarově konfigurovat. REPOMO je rekonfigurovatelný čip obsahující 32 polymorfních logických členů. Termín "polymorfní" znamená, ... -
Grafické znázornění směrovacích algoritmů
Cílem této bakalářské práce je znázornit síť, např. počítačů či procesorů, a komunikaci v této síti. Síť může být znázorněna jako různé topologie, které je možné ručně upravit. Rozestavění a propojení uzlů je uloženo v ... -
Grafický výukový systém
Cílem teoretické části této bakalářské práce je uvést čtenáře do základů psychologie učení, principů programování a algorimtizace, tvoření a stavby grafického užívatelského rozhraní. Praktická část se zaměřuje na vytvoření ...