Now showing items 72-91 of 351

  • Formát XML pro značkování slovníků 

    Sýkora, Michal
    Tato bakalářská práce se zabývá správou slovníkových dat ve formátu XML, hlavně pak rodinou standardů XML a jejich využití při práci se slovníky. Dále pak systémem pro jejich uložení, konkrétně DEB II. Praktickou část tvoří ...
  • Fraktály a jejich aplikace v počítačové grafice 

    Tesař, Martin
    První část bakalářské práce zahrnuje teorii fraktálů, vysvětluje Hausdorffovu dimenzi a obsahuje průřez uplatnění fraktálů v počítačové grafice. V druhé časti je zvolena jejich oblast užití, kterou se stala interaktivní ...
  • Framework pro modulární aplikace nad knihovnou Swing 

    Sághy, Tomáš
    Práce se zabývá vytvořením frameworku pro modulární GUI aplikace v jazyce Java, která využívá ovládání pomocí pásu karet. V první části práce jsou porovnané tři existující frameworky pro tvorbu GUI aplikací. Pak následuje ...
  • FTP server pro Windows Mobile 6 

    Černý, Lukáš
    Tato práce se zabývá postupně protokolem FTP, jeho využitím, příkazy a komunikací mezi klientem a serverem. Je probrána platforma Windows Mobile, běhové prostředí .NET Compact Framework, jazyk C# a programování v něm. Dále ...
  • FTP server pro Windows Mobile 6 

    Bajcar, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá popisem protokolu FTP a jeho využitím v mobilních zařízeních využívajících operační systém Microsoft Windows Mobile. Dále popisuje možnosti tvorby aplikací pro tento systém v programovacím ...
  • Generátor vědeckých webových portálů 

    Pavelka, Petr
    Generátor vědeckých webových portálů je rozsáhlý projekt, jehož cílem je vytvoření systému, který umožní budování webových portálů za účelem poskytování přehledu vědeckých prací z konkrétních oblastí. Jednou z částí tohoto ...
  • Generátor vizitek 

    Moučka, Milan
    Vizitky jsou v dnešní době populárním nosičem dat pro zprostředkování informací. Tato bakalářská práce se zabývá aplikací pro generování vizitek podle obecně stanovených zásad. Výsledkem je aplikace, která do PDF dokumentu ...
  • Generování ASCII grafiky (ANSI art) 

    Novák, Vlastimil
    Bakalářská práce se zabývá způsoby automatického generování ASCII grafiky. Práce je rozdělena do několika částí. V první části jsou popsány základy počítačové grafiky, zpracování a rozpoznávání v obraze. Další část je ...
  • Geolokace - určení lokality pomocí IP adresy 

    Zvonček, Radovan
    Práce řeší problém geolokace jako procesu, jehož úkolem je mapovat IP adresu na zeměpisnou polohu. Ta může být vyjádřena zeměpisnými souřadnicemi nebo specifikaci země, regionu a města. Právě druhou možností se zabývá tato ...
  • Grafická aplikace v Pythonu s použitím OpenGL 

    Szentandrási, István
    Cílem této práce bylo prozkoumání možností použití programovacího jazyka Python v počítačové grafice a porovnat výhody a nevýhody interpretovaného přístupu oproti klasickému programování. Byla vytvořená demonstrační aplikace ...
  • Grafická demonstrace vybraného algoritmu pro vyhledání směru 

    Ohrádka, Marek
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou směrování v IP sítích, popisuje různé směrovací protokoly. Ukazuje možná řešení vyhledávání nejdelšího shodného prefixu, výhody a nevýhody jednotlivých řešení. Popisuje strukturu ...
  • Grafická demonstrace vybraného algoritmu pro vyhledání směru 

    Olejník, Tomáš
    V tejto práci je stručne popísaný princíp fungovania sietí, smerovacích protokolov, taktiež sú vysvetlené základy fungovania rôznych algoritmov pre vyhľadávanie najdlhších zhodných prefixov implementovaných v smerovačoch. ...
  • Grafická simulace činnosti konečných automatů 

    Šrajer, Roman
    Tato bakalářská práce se zabývá teorií převodu regulárního výrazu na konečný automat a zpět. Cílem praktické části je vytvořit webovou aplikaci, která tyto převody zajistí a odsimuluje automat pro vstupní řetězec. Pro ...
  • Grafické intro 64kB s použitím OpenGL 

    Fiala, Petr
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou řešení grafického intra s omezenou velikostí do 64kB. Obsahuje stručný úvod k OpenGL, rozebírá techniky a postupy, jak dosáhnout stanovené malé výsledné velikosti aplikace, od ...
  • Grafické intro 64kB s použitím OpenGL 

    Hejl, Zdeněk
    Práce popisuje hlavní části implementace grafického intra s omezenou velikostí. Popsány jsou použité minimalistické techniky a způsob procedurální výroby textur a jednoduchých i složitých 3D objektů. Dále jsou vysvětleny ...
  • Grafické intro 64kB s použitím sledování paprsku 

    Krupa, Martin
    V mé bakalářské práci jsem mňel za úkol seznámit se s fenoménem grafického intra s omezenou velikostí, prostudovat existujíci zobrazovací techniky, které využívají sledování paprsku v reálnem čase a za pomocí týchto technik ...
  • Grafické uživatelské rozhraní pro media přehrávač MPlayer 

    Zsíros, Anton
    Tato práce se věnuje vytvoření grafického uživatelského rozhraní pro media přehrávač MPlayer. V úvodní části se čtenář seznámí s přehrávačem MPlayer a s dostupnými uživatelskými rozhraními pro tento přehrávač. Následující ...
  • Grafické uživatelské rozhraní pro platformu REPOMO 

    Šimek, Petr
    Rekonfigurace hardwaru se stala současným trendem, kdy pevnou obvodovou strukturu dokážeme softwarově konfigurovat. REPOMO je rekonfigurovatelný čip obsahující 32 polymorfních logických členů. Termín "polymorfní" znamená, ...
  • Grafické znázornění směrovacích algoritmů 

    Pokorný, Martin
    Cílem této bakalářské práce je znázornit síť, např. počítačů či procesorů, a komunikaci v této síti. Síť může být znázorněna jako různé topologie, které je možné ručně upravit. Rozestavění a propojení uzlů je uloženo v ...
  • Grafický výukový systém 

    Farbiak, Peter
    Cílem teoretické části této bakalářské práce je uvést čtenáře do základů psychologie učení, principů programování a algorimtizace, tvoření a stavby grafického užívatelského rozhraní. Praktická část se zaměřuje na vytvoření ...