Now showing items 298-317 of 351

  • Vektorový editor japonských znaků kanji 

    Pazdírková, Linda
    Práce se zabývá rozborem japonských znaků kanji a tahů, z nichž se skládají. Navrhuje možnost jejich zápisu do struktur pomocí implementovaného vektorového editoru a zkoušení uživatele pomocí překreslování znaku z předlohy.
  • Verifikace generického propojovacího systému pro FPGA 

    Bartoš, Václav
    Tato práce se zabývá návrhem, implementací a provedením simulační verifikace generického propojovacího systému pro čipy FPGA. Tento systém je součástí platformy NetCOPE vyvíjené v projektu Liberouter, v rámci něhož vznikla ...
  • Verifikace nástrojů pro protokol FrameLink v SystemVerilogu 

    Santa, Marek
    Vyhnout se chybám při vývoji číslicových systémů je téměř nemožné. Přitom brzké odhalení takových chyb pomáha šetřit čas i peníze. Tato práce se zabývá funkční verifikací různých nástrojů na spracování dat. Nejdřív jsou ...
  • Vertex/Pixel shadery v realtime renderingu 

    Ligmajer, Jiří
    Moje bakalářská práce se zabývá vertex a pixel shadery. Jejich vznikem, jak fungují a jakým programovacím jazykem se dají implementovat. Součástí této práce je i tutoriál, který popisuje teorii a implementaci tří mnou ...
  • Vestavěný test sondy FlowMon 

    Ivančo, Daniel
    Cílem této práce je navrhnout a implementovat autotest sondy FlowMon, monitorující síťový provoz na základě IP toků, která byla vyvinuta během projektu Liberouter. Práce se věnuje teorii testování a kategoriím testů, které ...
  • Vestavěný test sondy FlowMon 

    Kříž, Blažej
    Tato práce se zabývá vývojem vestavěného testu sondy FlowMon, což je zařízení pro monitorování síťového provozu na bázi IP toků. V úvodní části jsou shrnuty související pojmy, popsána technologie NetFlow a sonda FlowMon. ...
  • Virtuální rýsovací plocha 

    Smyček, Libor
    Tato práce se zabývá způsoby zpracování grafické informace s ohledem na využití v rýsovací aplikaci. Dále definuje předpisy platné pro práci s geometrickými primitivy v rovině. Druhá část práce obsahuje návrch a implementaci ...
  • Vizualizace hledání cesty pro robota 

    Roubalík, Zbyněk
    Tato práce se zabývá hledáním cesty robota za pomocí Bug algoritmů a Potenciálových polí. Jsou zde popsány jednotlivé Bug algoritmy, je zde vysvětlen princip Potenciálových polí a způsob hledání cesty v těchto polích. ...
  • Vizualizace plánování cesty 

    Vozák, Petr
    Tato bakalářská práce pojednává o pravděpodobnostních algoritmech pro hledání cesty holonomického (hlavně robota typu auto) a pružného robota. Obsahuje stručný teoretický popis pravděpodobnostních algoritmů včetně diskuze ...
  • Vizualizace práce konečných automatů, zásobníkových automatů a Turingova stroje 

    Syrový, Ondřej
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro demonstraci činnosti konečných automatů, zásobníkových automatů a Turingova stroje. Teoretická část práce se zabývá teorií formálních jazyků, gramatik a automatů. ...
  • Vícejazyčný fakturační systém malé firmy 

    Bondra, Ivan
    Cieľom tejto bakalárskej práce ja navrhnúť a implementovať viacjazyčný fakturačný systém určený pre malé firmy alebo živnostníkov. Systém by mal umožňovať efektívnu evidenciu fakturačných dokladov s nadväznosťou na skladové ...
  • Vybraná rozšíření algebraického systému Octave 

    Salač, Radek
    Práce se zabývá problematikou řešení soustavy lineárních rovnic v prostředí číslicového počítače. Popisuje základní používané algoritmy s důrazem na jejich silné a slabé stránky. Věnuje se obecným problémům jako je časová ...
  • Vyhledávání nejčastějších n-tic slov 

    Holec, Matúš
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací efektivního systému vyhledávání n-tic slov v textu. Systém je založen na principu dávkového zpracování, což umožňuje zpracování rozsáhlých textů. V první části práce jsou shrnuty ...
  • Vyukový program pro demonstraci principu barev a barevných modelů 

    Vojíř, Jaromír
    Práce se zabývá vývojem výukového programu pro demonstraci principů barev a barevných modelů. Obsahem práce je teoretický rozbor dané problematiky zahrnující oblast od základních pojmů až po využití jednotlivých barevných ...
  • Využití evolučních algoritmů v úloze symbolické regrese 

    Komadel, Michal
    Evoluční techniky jsou neustále se vyvíjející a progresivní část informatiky. Evoluční algoritmy se v praxi používají k řešení mnohých druhů problémů od optimalizace až k plánování. Tato práce se zabývá genetickým a ...
  • Využití grafického adaptéru pro obecné výpočty 

    Krézek, Vladimír
    Bakalářská práce pojednává o využití grafického adaptéru (GPU) pro obecné výpočty jinak zpracovávané na procesoru (CPU). Zabývá se knihovnami, které pro tento účel lze využít a to především architekturou nVidia CUDA.
  • Využití moderních GPU pro obecné výpočty 

    Potěšil, Josef
    Tato bakalářská práce pojednává o obecných výpočtech na grafických kartách. Konkrétním druhem zkoumaných výpočtů jsou řadící algoritmy. Začátek této práce se věnuje obecně tématice obecných výpočtů, dostupným nástrojům a ...
  • Využití protokolů TCP/IP pro řízení algoritmů číslicového zpracování zvukových signálů v reálném čase 

    Pilch, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem protokolu pro řízení číslicového zpracování signálů pomocí komunikačních sítí TCP/IP. Využití tohoto protokolu v embedded jednotkách pro zpracování zvukového signálu umožní dálkové ...
  • Výpočet algebraických rovnic 

    Kuchařová, Eva
    Práce se zabývá řešením soustav lineárních algebraických rovnic metodou převodu na soustavu rovnic diferenciálních, ukáže ale i jiné známější metody. V teoretické části popisuje matematické operace s maticemi. V práci jsou ...
  • Výpočet atributů pro předpověď důsledku mutace na funkci proteinu 

    Matějíček, Jiří
    Tato bakalářská práce se pohybuje v oblasti bioinformatiky a zabývá se problematikou získávání atributů proteinů užitečných pro předpověď vlivu mutace na jejich funkci. Práce má především za cíl vytvořit uživatelsky ...