Now showing items 41-60 of 347

  • Výukový program pro šachy 

    Floryán, Kamil
    Práce se zabývá tvorbou umělé inteligence a uživatelského rozhraní pro šachový program. V textu je také popsán návrh a implementace výukové části pro tuto aplikaci. Jsou zde analyzovány šachové motory a současné šachové ...
  • Minimalistická reprezentace modelu areálu Božetěchova 

    Piovarči, Rastislav
    Tato práce si klade za cíl stručně seznámit čtenáře s fenoménem demoscény jako východiskové základny pro tvorbu minimalistické aplikace, kterou implementuje. Následně vysvětluje proces návrhu a implementace minimalistické ...
  • Plánování pohybu objektu v 3D prostoru 

    Krčmář, Radim
    V následující práci jsou předvedeny základy plánování v prostoru se zaměřením na pravděpodobnostní plánování. Oborem úzce spjatým je detekce kolizí, s užitím lineární algebry je vytvořen systém pro kolize objektů v libovolném ...
  • Slovníkové metody komprese dat 

    Kubica, Peter
    Zvyšující se množství ukládaných a přenášenych dat má za následek potřebu komprese. Pro tyto účely byly vytvořeny mnohé kompresní postupy. Tato práce sa zaměřuje na bezestrátovou kompresi, konkrétně na slovníkové metody. ...
  • Harmonizace melodie 

    Trnkóci, Andrej
    Vedci z oboru informačných technológií oddávna považovali hudbu za obzvlášť zaujímavé umenie. Pravdou je, že história hudby tvorenej počítačom je skoro tak dlhá ako história počítačovej vedy. Programy pre komponovanie, ...
  • Emulátor jednoduchého procesoru 

    Kuzník, Petr
    Emulátor bude navržen jako obecný, schopný emulovat různorodé architektury. Jednotlivé architektury budou v samostatných modulech implementovaných jako dynamicky linkované dll knihovny. Hlavním cílem je dosáhnout právě ...
  • Snížení náročnosti výpočtů v libSVM s použitím řetězcových funkcí 

    Kubernát, Tomáš
    Cílem práce bylo implementovat čtyři řetězcové funkce do knihovny libSVM . Za pomoci této knihovny a výše zmíněných řetězcových funkcí poté provést sérii testování s různými hodnotami parametrů ovlivňujících výpočet samotných ...
  • GSM modul pro bezdrátové senzorové sítě 

    Mayer, Jan
    Projekt si klade za cíl vytvoření komunikačního kanálu mezi uživatelem a vzdálenou bezdrátovou senzorovou sítí prostřednictvím GSM technologie. Toho docílíme spojením senzoru Iris firmy Crossbow s GSM modulem firmy Teltonika. ...
  • Libovolná bitová šířka datového typu integer v platformě LLVM 

    Veškrna, Martin
    Tato práce se zabývá úpravou kompilační platformy LLVM/Clang tak, aby podporovala libovolnou bitovou šířku u datového typu integer
  • Extrakce metadat z vědeckých článků 

    Lokaj, Tomáš
    Tato práce se zabývá extrakcí metadat z vědeckých článků. Je zde obecně popsán problém extrakce informací se zaměřením na zpracování textových dokumentů. Dále je představen autorem vytvořený program clanky2meta.py určený ...
  • FITkit jako přijímač/vysílač dálkového ovládání 

    Růžek, Michal
    Tato bakalářská práce se zabývá komunikačními protokoly použitými v infračervených dálkových ovladačích spotřební elektroniky. Popisuje v současnosti nejpoužívanější protokoly RC5, NEC a SIRC, jejich vlastnosti a způsoby ...
  • Webový portál pro podporu samo učení 

    Lukáš, Radek
    Bakalářská práce na téma Webový portál pro podporu samo učení se zabývá problematikou samo učení jak z hlediska teoretického, tak i praktického. Vysvětluje principy lidského učení a jeho efektivnějšího využívání za účelem ...
  • Algoritmy pro vyhledání nejdelšího shodného prefixu 

    Suchodol, Jaroslav
    Práce se zabývá směrováním v IP sítích, konkrétněji otázkou zjištění nejdelšího shodného prefixu. Problematiku vyhledání nejdelšího shodného prefixu řeší mnoho sofistikovaných algoritmů. Hlavním úkolem této práce je zaměření ...
  • Evaluace biometrického systému - technologie duhovky oka 

    Mlčoch, Luboš
    Tato práce stručně popisuje základní pojmy z oblasti biometrie, historii biometrie, biometrický systém a jeho vlastnosti. Dále pojednává o základních principech technologie rozpoznávání podle duhovky oka. Také jsou popsány ...
  • 3D aplikace pro mobilní telefony 

    Slavotínek, Tomáš
    Práce se zabývá zobrazováním 3D gra fiky na platformě Java ME. Nejprve je obecně popsána architektura této platformy. Dále je pozornost věnována popisu a srovnání API rozhraní JSR 184 a MascotCapsule. Praktická část se ...
  • Regionální informační systém neziskové organizace 

    Brnka, Radim
    Předmětem této práce je vytvoření informačního systému pro neziskovou organizaci regionálního rozsahu umožňujícího zejména správu databáze míst, aktualit, akcí, jednoduché inzerce a dalších součástí. Informační systém je ...
  • Algoritmy pro vyhledání nejdelšího shodného prefixu 

    Skačan, Martin
    Tato práce se zabývá algoritmy pro vyhledání nejdelšího shodného prefixu (longest prefix match - LPM), což je klíčová operace při klasifikaci paketů a směrování v počítačových IP sítích. Je uvedena potřebná teorie a rozbor ...
  • Online kniha jízd 

    Molák, Josef
    Bakalářská práce řeší návrh, implementaci a provoz systému pro online evidenci jízd a správu dalších oblastí souvisejících s dopravou ve firmách. Měl by jim pomoci maximalizovat jejich zisky při odpočtech daní a vyúčtování ...
  • Hudební improvizace v reálném čase 

    Mareček, Daniel
    Tato bakalářská práce se zabývá vývojem počítačového systému schopného v reálném čase improvizovat hudbu do uživatelem hrané hry na hudební nástroj připojený přes MIDI rozhraní k počítači. Na základě mého návrhu je klíčová ...
  • Vyhlazování polygonálních modelů 

    Svěchovský, Radek
    Digitalizace objektů či převod 3D modelů do podoby povrchové reprezentace s sebou přináší nedokonalosti v podobě šumu. Tato práce rozebírá známé přístupy k eliminaci zašumění polygonálních modelů. Čtenář bude srozuměn se ...