Now showing items 61-80 of 347

  • Program pro trénování daktyloskopických expertů 

    Bartoň, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a vytvořením uživatelského rozhraní programu pro trénink daktyloskopických expertů. V prvních kapitolách je popsán historický a technický vývoj daktyloskopie. Dále jsou vysvětleny ...
  • Rozpoznávání objektů pomocí neuronových sítí 

    Marák, Jaroslav
    Tato práce se zaměřuje na neuronové sítě a jejich klasifikační schopnosti při rozpoznávání objektů v obraze. Pro rozpoznávání je zde použito vícevrstvé dopředné neuronové sítě, trénovatelné pomocí algoritmu zpětného šíření ...
  • Retrospektivní arkádová hra 

    Trčka, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá vývojem počítačové hry inspirované historickým Arkanoidem. První část práce se zaobírá historii počítačových her a počítačové grafiky. Dále navazuje popis grafických knihoven, jakými jsou ...
  • Tutoriál práce s OpenCV 

    Běhal, Lukáš
    Tato bakalářská práce se zabývá identifikací a popisem základní činnosti doposud nezdokumentovaných metod v knihovně OpenCV. Konkrétně jsou zde popsány algoritmy FAST corner detector, Maximally stable extremal regions, ...
  • Propojení pobočkové ústředny a kalendáře 

    Kaláb, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá možností propojení pobočkové ústředny Asterisk s kalendáři z Microsoft Exchange Serveru 2010. Přitom rozebírá protokoly CalDAV, WebDAV, iCalendar a SOAP.
  • CAD systém pro 2D kreslení 

    Brnický, Vojtěch
    Tato práce se zabývá tvorbou CAD systému pro 2D kreslení. Obsahuje seznámení s obecnou problematikou a charakteristikou dnešních CAD systémů. V práci jsou analyzovány požadavky na systém, jsou popsány návrh a následná ...
  • Adaptive Web Portal 

    Pácha, Adam
    Bakalářská práce byla vypracována na studijním pobytu na "Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro, Vila Real, Portugalsko (UTAD)", a je zpracována v angličtině. Práce se zabývá dvěma hlavními tématy. V prvním zkoumáme ...
  • Vizualizace hyperlinek 

    Skopal, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením náhledu hypertextového odkazu, za pomocí využití renderovacích jader. K řešení tohoto problému využívá renderovací jádra Trident a Webkit. Taktéž vysvětluje jednotlivé technologie, ...
  • Evidence rodokmenů plemenných chovů 

    Reš, Radim
    Webová aplikace Petbook vytvořená jazykem Java s pomocí rámce Struts 2, postavená na architektuře MVC využívající technologii AJAX a komunikující s databází PostgreSQL. Uživatel v systému eviduje svůj chov sloužící pro ...
  • Automatická formální verifikace korektnosti programů v nástrojích SDV, Copper a podobných 

    Kovalič, Peter
    Tato práce se věnuje verifikaci ovládačů. Používají se při tom model checkery, hlavní z nich je Static Driver Verifier. Pomocí něj se kontroluje zvolený ovládač Ext2Fsd. Patří do skupiny ovládačů souborových systémů. ...
  • Knihovna pro modulární rozšiřování skriptovacího stroje JScript 

    Dziadzio, Pavel
    Bakalářská práce se zabývá skriptovací technologií ActiveX Scripting. Popisuje možnosti hostování skriptovacího stroje jazyka JScript a komponenty Webový prohlížeč za účelem poskytnutí jednoduchého nástroje pro rozšiřování ...
  • Komprese obrazu pomocí vlnkové transformace 

    Kontra, Matúš
    Vlnková transformace náleží k moderním metodám užívaným při kompresi dat a její aplikace umožňuje pracovat s obrazovými datami tak, aby byli dosaženy co nejlepší výsledky. Tahle práce se zaměřuje na teroretické základy ...
  • Přihlašování do OS UNIX pomocí čipových karet Mifare 

    Krempa, Peter
    Tato práce se zabývá využitím technologie bezkontaktních čipových karet při autentizaci v prostředí pracovní stanice s OS Linux. Shrnuje výhody a nedokonalosti této technologie a popisuje její další možné využití. V práci ...
  • Systém pro evidenci spotřeby energií 

    Kováčik, Michal
    Cílem bakalářské práce je implementovat webovou aplikaci pro sledování a evidenci spotřeby energií v domácnostech. Systém dovolí užívateli evidovat a sledovat spotřeby energií v jeho domácnosti. Systém rovněž srovná a ...
  • Editor zdrojových kódů pro QDevKit 

    Kábele, Břetislav
    Práce se zabývá návrhem a implementací editoru zdrojových textů a souborového manageru do aplikace QDevKit. V teoretické části jsou předvedeny trendy moderních editorů a vlastnosti použitých technologií. Dále popisuje ...
  • Řídicí systém divadelní scény s grafickým rozhraním 

    Melo, Damián
    Tématem této bakalářské práce je řízení technologie scény divadel. V práci jsou rozebrány metody a algoritmy řízení elektrických motorů a pohonů, specifické požadavky na divadelní techniku a postupy pro simulaci. V rámci ...
  • Sledování vojenských cílů ve videosignálu 

    Hamada, Ondřej
    Práce shrnuje a popisuje nejrozšířenější metody pro detekci cílů ve videosignálu. Speciálně se zaměřuje na využítí kernel-based metody s použitím mean-shift algoritmu a metody pro porovnávání vzorů. Obě tyto metody jsou ...
  • Časosběrné video 

    Kubiš, Matěj
    Tato práce zahrnuje tvorbu grafického uživatelského rozhraní pro správu sady fotografií, její navigaci a přehrávání a následný export do videoformátu. Studuje problematiku časosběrného videa a řeší implementaci algoritmů ...
  • Pro lidi srozumitelný jazyk temporální logiky 

    Žilka, Lukáš
    Tato práce se zabývá automatickým překladem z přirozeného jazyka do temporální logiky. Existující výzkum na toto téma je shrnut a práce je na něm založena. Pro specifikaci temporálních vlastností, je vytvořen kontrolovaný ...
  • Rozpoznání pohlaví člověka na fotografii 

    Kałuża, Marian
    Tato práce popisuje postup s využitím víceměřítkových fotografií pro rozpoznávání pohlaví podle obličeje. Koncept je založen na algoritmech jako "Histogram of Oriented Gradients" nebo "Local Binary Patterns". Experimenty ...